Sklep Deichmann

Spółka Deichmann, właściciel sieci sklepów obuwniczych w pierwszym kwartale 2013 roku uruchomi siedem punktów handlowych. – Sklepy będą zlokalizowane w centrach handlowych m.in. w CH Braniewo, Galerii Fabryka (Mrągowo) oraz CH Veneda w Łomży. Tempo rozwoju sieci Deichmann to 24 lokalizacje. W I połowie roku powstanie 11 sklepów, a w drugiej połowie 13  – powiedziała redakcji Retailnet.pl Anna Strauchold, menedżer ds. najmu i eksploatacji Deichmann Obuwie sp. z o.o.

– Mamy jeszcze podpisane umowy najmu lokali w Galerii Bem (Zambrów), City Center Poznań oraz Galerii Katowickiej.

Spółka Deichmann Obuwie sp. z o.o. została zarejestrowana w 1996 roku. Właścicielem  polskiego oddziału jest firma Deichmann – Schuhe Service GMBH. Obecnie funkcjonuje 211 sklepów m.in. w galeriach i parkach handlowych. Średnia powierzchnia otwieranych punktów wynosi ok. 450 mkw. Salony Deichmann działają w każdym dużym mieście. Jednak w swojej koncepcji rozwoju firma dużą wagę przykłada także do obecności w mniejszych miejscowościach, liczących od 30 do 50 tysięcy mieszkańców. Spółka prowadzi również sprzedaż w sklepie internetowym www.deichmann.com, w ofercie którego docelowo znajdzie się około 1,5 tys. artykułów. W sklepach Deichmann dostępne jest obuwie marek: Elefanten, Gallus, Medicus, 5th Avenue, Graceland, Voctory, Adidas, Nike, Puma oraz Fila. Na koniec 2011 roku Deichmann w Polsce liczył 196 salonów oraz zatrudniał 1849 osób. Spółka Deichmann Obuwie w 2011 roku odnotowała obroty w wysokości 746 mln zł i sprzedała ponad 8,1 mln par butów.

Firma Deichmann SE powstała w 1913 roku jako przedsiębiorstwo rodzinne i nadal pozostaje w rękach rodziny założycielskiej. Prawie stuletnia historia firmy ma swój początek w Essen. Dziś nadal znajduje się tam główna centrala grupy. Firma Deichmann na koniec 2011 roku posiadała 3 175 sklepów w 22 krajach (Niemcy, Polska, Szwecja, Litwa, Czechy, Słowacja, Austria, Dania, Holandia, Wielka Brytania, Szwajcaria, Węgry, Słowenia, Włochy, Chorwacja, Rumunia, Serbia, Bułgaria, Turcja, Hiszpania oraz USA) i zatrudniała 32,5 tys. pracowników. Deichmann jest wiodącą marką zarówno na niemieckim, jak i europejskim rynku obuwniczym. Grupa Deichmann w 2011 roku osiągnęła obroty na poziomie 4,13 mld euro. To wzrost o 5 proc. w porównaniu do roku 2010. Ponadto firma w tym okresie sprzedała 156 mln par butów na świecie. Deichmann SE wytwarza 44 proc. obrotu całej grupy. W 2011 roku jej obrót wyniósł 1,84 mld euro. Charakterystyczną cechą historii firmy Deichmann jest finansowanie jej rozwoju z własnych środków, bez kredytów i pożyczek.