Remigiusz Banach, Marionnaud: deweloperzy ostrożniej planują inwestycje w dużych miastach

Remigiusz Banach, Store Portfolio Manager, Marionnaud Parfumeries

Remigiusz Banach, Store Portfolio Manager, Marionnaud Parfumeries

– Mijający 2012 rok nie był łatwym dla branży retail. Klienci bardziej kontrolowali swoje wydatki i ostrożniej zarządzali swoimi budżetami. Dla Marionnaud był to rok dużych zmian, szczególnie dynamiczna była jego końcówka. W ostatnich dwóch miesiącach otworzyliśmy 3 perfumerie w nowej aranżacji w centrach handlowych – powiedział Remigiusz Banach, Store Portfolio Manager, Marionnaud Parfumeries.

– Centra handlowe starają się utrzymać stopień komercjalizacji na jak najwyższym poziomie. Niestety coraz częściej jesteśmy świadkiem sytuacji, w której powierzchnia handlowa jest zajęta maksymalnie w 70-80 proc. To daje do myślenia zarówno nam jako najemcom, ale przede wszystkim wynajmującym. Mam jednak nadzieję, że nadchodzący rok to zmieni oraz zbliży stanowiska najemców i wynajmujących.

– 2013 rok to kolejne 12 miesięcy poważnych wyzwań zarówno dla Marionnaud jak i całej branży. Klienci będą poszukiwać kompetentnej, doświadczonej i profesjonalnej obsługi oraz z rozwagą wydawać zarobione przez siebie pieniądze.

– Jeśli chodzi o centra handlowe to już od dłuższego czasu wyraźnie rysuje się trend inwestowania w mniejsze miasta i miejscowości (poniżej 50-60 tys. mieszkańców). Widoczny jest bardzo dynamiczny rozwój outletów, retail parków i formatów convenience. Natomiast zauważalna jest większa ostrożność i dokładna kalkulacja w przypadku inwestycji w dużych miastach. Dobrym przykładem jest Lublin gdzie w szczytowym momencie planowana była realizacja 6 nowych projektów.

Marionnaud Parfumeries to międzynarodowa sieć luksusowych perfumerii założona we Francji w 1984 roku przez Marcela Frydmana. Właścicielem Marionnaud jest Grupa AS Watson. Obecnie na świecie znajduje się ponad 1,3 tys. salonów Marionnaud. Na polskim rynku sieć perfumerii jest obecna od 7 lat i liczy 34 salony. Większość z nich znajduje się w centrach handlowych m.in. w: CH Reduta i Blue City w Warszawie, CH Silesia City Center w Katowicach, Drukarnia Bydgoszcz i innych. Za rozwój salonów jest odpowiedzialna firma Asko sp. z o.o. W perfumeriach Marionnaud sprzedawane są produkty do pielęgnacji i makijażu, zapachy, kosmetyki kolorowe, produkty do kąpieli oraz akcesoria kosmetyczne.

Reklama

Galeria Jurajska