Park handlowy w Inowrocławiu

– Rok 2012 zakończyliśmy z 402 sklepami Pepco. Plany zakładają otwieranie rocznie 80-100 sklepów, tak żeby szybko było ich w Polsce około 600. Na tyle szacujemy potencjał rynku przy tym standardzie, który obowiązuje w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców – powiedział Marcin Stańko, dyrektor operacyjny Pepco Poland sp. z o.o.

– Otwieramy sklepy w miastach o różnej wielkości. Sprawdzamy chłonności lokalnych rynków. Wyraźnie widać, zwłaszcza w przypadku małych miejscowości, różnice między poszczególnymi częściami Polski. Testujemy też duże miasta. Mamy po kilkanaście sklepów we Wrocławiu, Poznaniu i Warszawie. Obserwujemy ich rentowność, dochody, sprawdzamy jaki jest współczynniki kanibalizacji. Wnioski z tych obserwacji będą bazą do podejmowania decyzji, optymalizowania kosztów inwestycji i przychodów oraz określenia optymalnej liczby sklepów.

– Uruchomienie jednego sklepu to inwestycja rzędu około miliona złotych. Ważne przy tym jest, że nie musimy czekać na zwrot inwestycji. Pepco w Polsce już zarabia, dzięki działaniu efektu skali. Nie jest tak, że stawiamy na rozwój kosztem rentowności. Oba te elementy idą w parze.

– Są kraje ościenne, o zbliżonej kulturze klientów i być może niedługo pojawi się informacja, że Pepco zamierza inwestować poza Polską. Stanie się ona bazą, w oparciu o którą prowadzone będą operacje w Europie. Rozważamy podążenie na południowy wschód – dodaje Marcin Stańko.

Obecnie Pepco Poland sp. z o.o. posiada w Polsce 402 sklepy. Średnia powierzchnia punktu handlowego Pepco zajmuje 350 mkw. Sklepy są otwierane w centrach handlowych, w dyskontach spożywczych oraz przy ulicach handlowych. Spółka deklaruje, że co miesiąc będzie w naszym kraju powstawać do 10 punktów sprzedaży. W grudniu 2012 sklep Pepco o powierzchni 500 mkw. został otwarty w wałbrzyskiej Galerii Victoria.

Pepco to sieć sklepów dyskontowych, oferujących artykuły odzieżowe oraz artykuły przemysłowe codziennego użytku. Są to sklepy samoobsługowe oferujące towary w niższych cenach. Jak deklaruje spółka- chcemy stać się największą, najlepszą, najtańszą i najbardziej znaną w Polsce marką tanich sklepów odzieżowo-przemysłowych.

Pepco Poland sp. z o.o. należy do spółki Pepkor Holdings (Proprietary) Limited, jednej z największych kapitałowo firm w RPA. Pepkor działa w segmencie dyskontowej sprzedaży detalicznej od 1965 roku, a obecnie prowadzi działalność w 12 krajach Afryki, Azji i Europy, zarządzając 7 sieciami detalicznymi pod różnymi markami handlowymi (m. in. Pepco, PEP, Ackermans, Best&Less, Dunns, Shoe City, John Craig). Na całym świecie posiada 2800 sklepów oraz zatrudnia 27 tys. pracowników.