Delikatesy Alma
Delikatesy Alma

Alma Market SA, właściciel sieci delikatesów Alma w roku 2013 deklaruje otwarcie co najmniej trzech nowych placówek. Oprócz Almy będzie rozwijana także sieć Krakowski Kredens. Na nowe inwestycje firma przeznaczy 20 – 25 mln zł. Środki na ekspansję mają pochodzić z amortyzacji.

Spółka co roku otwiera od 2- 5 nowych delikatesów. W minionym roku Alma uruchomiła dwie nowe placówki. Tegoroczne inwestycje pozostaną na poziomie zbliżonym do lat poprzednich. W tym roku planowane jest otwarcie sklepów m.in. w Konstancinie, Wilanowie i Krakowie. Spółka otwiera zarówno lokale własne, jak i wynajmuje powierzchnie w centrach i galeriach handlowych.

Przypomnijmy, spółka Alma Market, po trzech kwartałach 2012 roku  miała ponad 1,1 mld zł przychodów i zysk operacyjny z działalności kontynuowanej przekraczający 7 mln zł. Strata netto, przekroczyła  11 mln zł co, w opinii zarządu  związane jest m.in. z działalnością 3-4 nierentownych delikatesów.

Do Alma Market SA należy 35 delikatesów Alma oraz około 80 sklepów i stoisk sieci Krakowski Kredens. Delikatesy Alma zlokalizowane są w największych polskich miastach. Oferują ponad 60 tys. produktów. Wyróżnikiem sklepów są stoiska typu shop-in-shop zlokalizowane w każdych delikatesach oraz szeroki wybór produktów importowanych na wyłączność – firma posiada ich w sumie w ofercie około 3 tys. Dopełnieniem oferty sklepów stacjonarnych jest sklep internetowy alma24.pl, który operuje na terenie 15 polskich miast.