LPP: spółka przeznaczy 300 mln zł na rozwój sieci

Salon House

Salon House,

Spółka LPP, planuje przeznaczyć na rozwój sieci sklepów Reserved, Mohito, House, Cropp i nowej marki Sinsay co najmniej 300 mln zł. Pozwoli to na zwiększenie sieci handlowej o około 30 proc.w 2013 roku.

Całościowe wydatki LPP w tym roku mogą być jednak większe, ponieważ spółka zamierza rozpocząć  budowę nowej hali magazynowej za blisko 200 mln zł. Ponadto część środków finansowych przeznaczy na modernizację istniejących sklepów.

LPP  planuje również w 2013 roku debiut swojej nowej marki Sinsay. Do końca grudnia 2013 roku w Polsce zostaną otwarte salony tej marki o łącznej powierzchni 13 tys. mkw.

1 marca  ruszy około 20 salonów marki Sinsay w różnych centrach handlowych m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu. Do końca marca sieć będzie liczyć 30 sklepów, a na koniec roku Salony Sinsay powierzchnią będą zbliżone do Croppa i House, w przedziale 200-400 mkw. Sklepy zlokalizowane będą przede wszystkim w centrach i galeriach handlowych. Marka Sinsay jest najnowszym brandem w portfelu spółki LPP, której asortyment przeznaczony jest dla dziewcząt w grupie wiekowej 15-24, ze szczególnym uwzględnieniem licealistek.

Przyrost sieci w 2012 roku wyniósł około 26 proc. Część otwarć zaplanowanych na grudzień została przesunięta. W związku z tym sieć salonów należących do LPP zwiększyła się o 90 tys. mkw. wobec planowanych 95 tys. mkw.

We wcześniejszej rozmowie z portalem Retailnet.pl Dariusz Pachla wiceprezes zarządu LPP SA. zapowiedział, że prognozowany wzrost powierzchni sprzedaży sklepów spółki w 2013 roku sięgnie 144 tys. mkw. Będzie ona o 33 proc. większa niż w 2012 roku. Firma otworzy najwięcej sklepów swojej sztandarowej marki – Reserved.

Powierzchnia salonów marki Reserved szacunkowo zwiększy się na koniec 2013 roku o 68 tys. mkw. i wyniesie łącznie 323 tys. mkw. O 32 tys. mkw. wzrośnie powierzchnia sklepów w Rosji i na Ukrainie. W Polsce o 27 tys. mkw., a o 9 tys. mkw. w pozostałych krajach Unii Europejskiej.

Powierzchnia sklepów Mohito z 40 tys. mkw. za rok ma się zwiększyć do 65 tys. mkw. W Polsce przyrost powierzchni tej sieci wyniesie 12 tys. mkw., w Rosji i na Ukrainie 10 tys. mkw. a w innych krajach Unii Europejskiej 3 tys. mkw.

Powierzchnia salonów sieci Cropp zwiększy się o 19 tys. mkw. sięgając 91 tys. mkw. Ekspansja marki planowana jest w Polsce, w Rosji i na Ukrainie (oba państwa liczone jako jeden rynek) i wyniesie odpowiednio po 8 tys. mkw. W innych krajach UE po roku powierzchnia ma być większa o 2 tys. mkw.

Powierzchnia salonów marki House zwiększy się na koniec 2013 roku o 16 tys. mkw. i wyniesie łącznie 80 tys. mkw. Największy przyrost planowany jest w Rosji i na Ukrainie, gdzie powierzchnia salonów zwiększy się łącznie o 8 tys. mkw. W Polsce powierzchnia salonów przez rok wzrośnie o 7 tys. mkw. a w innych krajach UE o 1 tys. mkw.

O 3 tys. mkw. zwiększy się też powierzchnia sprzedaży w salonach outletowych LPP. Z 6 tys. mkw. na koniec 2012 roku, powierzchnia sklepów wyprzedażowych wzrośnie do 9 tys. mkw. na koniec grudnia 2013 roku.

Na dzień 30 września 2012 roku sieć detaliczna LPP liczyła 1005 sklepów: 330 salonów Reserved, 282 Cropp, 242 House oraz 139 Mohito.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska