Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci
Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci

Abra SA, właściciel sieci sklepów meblowych Abra planuje w 2013 roku uruchamiać po jednym sklepie w miesiącu. Obecnie w ramach sieci funkcjonują 82 salony w tym 70 to sklepy własne, a 12 działa na zasadach franczyzy.

W 2012 roku spółka otwierała niemal jeden sklep miesięcznie. W tym roku chce kontynuować tempo rozwoju. – Obecnie domykamy umowy na kolejne placówki, które zostaną otwarte w pierwszym kwartale. W styczniu otwieramy sklep w Mielcu. Zaawansowane rozmowy prowadzimy w Kędzierzynie-Koźlu, Inowrocławiu, Dzierżoniowie, Bełchatowie, Ostrowcu Świętokrzyskim i innych – powiedziała w rozmowie z Retailnet Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci.

Spółka poszukuje także lokali w innych miastach. – Jest kilka miast, w których pilnie poszukujemy powierzchni handlowej (ok. 600 mkw.). Są to takie miasta jak Cieszyn czy Jarosław – dodaje Placzyńska.

Najnowszym konceptem opracowywanym przez spółkę jest sklep Mega Abra. Pierwszy, pilotażowy salon w tym formacie ruszy wiosną tego roku. Obiekt, jak dowiedziała się redakcja Retailnet, znajduje się przy kompleksie handlowym na Wrocławskich Bielanach i obecnie jest w fazie budowy. Będzie miał 5,5 tys. mkw. Na razie spółka nie zdradza szczegółów rozwoju nowego konceptu.

Abra SA otwiera zarówno salony własne jak i franczyzowe. Placówki franczyzowe powstają w miastach od 20 do 100 tys. mieszkańców. Oprócz sklepów tradycyjnych, firma prowadzi także sprzedaż przez internet, za pośrednictwem swojej strony internetowej www.abra-meble.pl

Abra SA, nieproducencka sieć sklepów meblowych, należy do międzynarodowej Grupy  Steinhoff International.

Firma Steinhoff została założona w 1964 roku w Niemczech. Obecnie Steinhoff International jest międzynarodową grupą handlową, która produkuje, dystrybuuje oraz sprzedaje meble, artykuły wyposażenia wnętrz i gospodarstwa domowego w całej Europie, Australii, Oceanii i południowej Afryce. Firmy wchodzące w skład grupy Steinhoff specjalizują się w wytwarzaniu produktów z drewna i innych surowców, a także oferują usługi dostawcze i logistyczne dla przedsiębiorstw.

Grupa Steinhoff zarządza kilkunastoma markami i posiada łącznie prawie 1300 sklepów detalicznych. Jednocześnie jest ważnym producentem mebli. Posiada 27 fabryk produkujących meble i ich komponenty, w tym 6 fabryk znajdujących się na terenie Polski.

Od 1998 roku firma Steinhoff International jest notowana na giełdzie papierów wartościowych w RPA. Przejęcie spółki Abra SA to część przyjętej strategii grupy, zakładającej dalszy rozwój sieci handlowej, także w Polsce.

Strategia firmy skupia się na prowadzeniu produkcji i pozyskiwaniu źródeł zaopatrzenia na rynkach wschodzących, takich jak Europa Wschodnia, Azja, Afryka Południowa, i na sprzedaży produktów w krajach rozwiniętych, o wyższym poziomie dochodów (Europa Zachodnia, Australia, Nowa Zelandia).