Jerzy Mazgaj, prezes zarządu
Jerzy Mazgaj, prezes zarządu

– Interesują nas głównie takie miasta jak Kraków, Warszawa i Trójmiasto, ale jesteśmy otwarci i badamy także możliwość kolejnych otwarć w innych miejscowościach. Ważne jest, aby były to lokalizacje zapewniające  możliwość wybudowania bądź zagospodarowania obiektu z halą sprzedaży o wielkości  od 1 tys. do 2 tys. mkw. – powiedział w rozmowie z Retailnet.pl Jerzy Mazgaj, prezes zarządu i dyrektor generalny Alma Market SA.

W 2013 roku Alma Market SA, właściciel sieci delikatesów Alma  i Krakowski Kredens planuje przeznaczyć na nowe inwestycje około 20 mln zł. W planach jest uruchomienie 3 nowych sklepów w Konstancinie Jeziornie, w warszawskim Wilanowie oraz w Krakowie.

Obecnie w ramach sieci Alma funkcjonuje 35 sklepów, a ich łączna powierzchnia handlowa wynosi 55,5 tys. mkw. Średnia powierzchnia sklepów otwieranych przez spółkę to około 1, 6 tys. mkw. Otwierane są zarówno przy ulicach jak i w centrach i galeriach handlowych ( m.in. Manufaktura w  Łodzi, CH Promenada w Warszawie, Galeria Szperk w Gdyni, Focus Mall Zielona Góra, Stary Browar w Poznaniu, Galeria Kazimierz w Krakowie).

Sklepy sieci znajdują się także w Nowym Targu, Tarnowie, Piasecznie, Pruszkowie, Wrocławiu, Rybniku, Gdyni, Katowicach, Bydgoszczy, Sopocie, Opolu, Rzeszowie, Lubinie, Lublinie, Częstochowie i Szczecinie. W samej stolicy spółka zamierza rozbudować sieć sprzedaży do 8 obiektów.

Alma Market SA w ramach grupy kapitałowej posiada 50 proc. akcji w spółce Krakchemia SA oraz 100 proc. udziałów w spółkach: Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska SA, Alma Development sp. z o.o.- obsługująca segment nieruchomości, Paradise Group sp. z o.o. oraz w siedmiu spółkach celowych.

Spółka powstała w Krakowie w 1991 roku i od lipca 1994 roku jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Największym udziałowcem jest Jerzy Mazgaj, pełniący równocześnie funkcję prezesa spółki. Spółka zatrudnia ponad 2 800 osób. Głównym przedmiotem działalności firmy jest handel artykułami branży FMCG. Asortyment obejmuje ponad 60 tysięcy produktów, w tym ponad 3 tysiące pochodzących z importu własnego, dostępnych w Polsce wyłącznie w sieci delikatesów Alma.

W marcu 2007 spółka Alma Market wprowadziła na rynek własną markę produktów spożywczych w segmencie premium o nazwie Krakowski Kredens. W skład marki wchodzi kilkanaście linii produktowych. W początkowej fazie rozwoju marki produkty Krakowskiego Kredensu były dystrybuowane poprzez sieć stoisk w delikatesach Alma. Obecnie dostępne są także poprzez sieć samodzielnych punktów sprzedaży w prestiżowych dzielnicach dużych miast ( obecnie 40 sklepów).