Sklep internetowy Tesco

Tesco za pośrednictwem usługi E-zakupy obsługuje  obecnie kilkanaście tysięcy zamówień miesięcznie. Zarząd spółki zapewnia, że w kolejnych latach sprzedaż on-line będzie wciąż wysoko na liście priorytetów.

– Chcemy by klienci E-zakupów, odwiedzając naszą stronę poczuli się jak w hipermarkecie, gdzie pod ręką mają wszystko, czego na co dzień potrzebują – mówi Mariusz Nowak, menedżer działu sprzedaży internetowej Tesco. Dlatego uważnie słuchamy sugestii naszych klientów i wciąż poszerzamy nasz asortyment.

Przypomnijmy, w ciągu ostatnich 6 miesięcy Tesco uruchomiło E-zakupy – swój sklep internetowy w 9 miastach. Do sieci weszły sklepy w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Gliwicach, Rudzie Śląskiej, Bielsku-Białej, Krakowie i Gdyni. Zamówienia on-line mogą składać także mieszkańcy miast graniczących. Tym samym , jak informuje zarząd spółki, z zakupów za pośrednictwem internetu w Tesco może skorzystać już niemal co piąty Polak.

Początkowo, w asortymencie E-zakupów była świeża żywność, produkty dla niemowląt, chemia gospodarcza, kosmetyki i inne najpotrzebniejsze produkty do domu, biura i samochodu. Asortyment E-zakupów jest regularnie rozwijany. Obecnie w ofercie można znaleźć także książki, gry komputerowe, zabawki dla dzieci oraz produkty sezonowe.

Strona na której można zrobić zakupy online (ezakupy.tesco.pl) wymaga stworzenia indywidualnego konta i rejestracji. Zamówione produkty są dostarczane do godziny 22 przez 7 dni w tygodniu. Dostawa dostępna jest w dwugodzinnych przedziałach czasowych. Kompletne zamówienie można złożyć maksymalnie z 3-tygodniowym wyprzedzeniem. Płatność można załatwić on-line lub zapłacić kartą przy odbiorze ( akceptowane są karty Visa Debit, Visa Electron, Visa Credit Card, Master Card, Maestro oraz American Express). Nie ma możliwości płatności za zakupy gotówką.

Tesco rozpoczęło swoją działalność w Polsce w listopadzie 1995 roku jako inwestor strategiczny sieci supermarketów Savia. Pierwszy sklep z logo Tesco został otwarty w 1998 roku we Wrocławiu. Obecnie w sieci tej brytyjskiej grupy działa ponad 4,8 tys. sklepów w kilkunastu krajach na całym świecie. W Polsce działa ponad 400 sklepów. Tesco to sklepy w różnych formatach: hipermarkety (powierzchnia 3 tys. mkw. i więcej), hipermarkety kompaktowe (pow. 2 tys. mkw.), supermarkety (pow. 600 – 800 mkw.). Intensywną ekspansję kanału e-commerce w Grupie Tesco zapoczątkował Terry Leahy, były CEO Tesco. Główną zasługą Terry’ego Leahy jest inwazja sieci marketów na wiele międzynarodowych rynków oraz rozpoczęcie sprzedaży artykułów FMCG online w Wielkiej Brytanii.