Czas na mniejsze miasta

Radosław Rybiński, dyrektor zarządzający Brog Media Biznesu

Radosław Rybiński, dyrektor zarządzający Brog Media Biznesu

W Polsce jest około 200 miast, które mają co najmniej kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców. W zdecydowanej większości z nich oferta nowoczesnego handlu zatrzymała się na poziomie supermarketu z pasażem handlowym. Tymczasem oczekiwania lokalnych społeczności są już dużo wyższe. Tam, gdzie pojawiają się projekty na miarę tych oczekiwań, inwestorzy nie mają powodów do narzekań.

Na otwarcie Bolesławiec City Center przyszło całe, 40-tysięczne miasto. Ale co ważne: wysoki poziom odwiedzalności i obrotów utrzymuje się do dzisiaj. Pierwotne założenie, że każdego dnia centrum odwiedzać będzie 10 procent mieszkańców miasta, poszło w zapomnienie. Ludzi przychodzi dużo więcej. I kupują. Podobne przykłady można  mnożyć. Dobre obroty mają Dekady. Po sukcesie otwarcia marcredo Center w Ciechanowie, kolejne projekty szykuje fundusz elbfonds Development. Katharsis Development dopina umowy na lokalizacje HopStopów.

Nic więc dziwnego, że również jeden z kluczowych graczy, czyli Rank Progress rusza na podbój lokalnych rynków. Prezes Mroczka pokazał cel: 81 miast. Doświadczenie i potencjał jakim dysponuje legnicka spółka oznaczają, że jest duże prawdopodobieństwo, iż ten cel będzie osiągnięty.

Ewentualne pytanie dotyczy tylko tempa realizacji nowych projektów. Przypadek jednego z inwestorów, który miał bardzo ambitne plany, a teraz musi je korygować pokazuje, że czasami trzeba zachować powściągliwość. Mam jednak wrażenie, że plan prezesa Mroczki stworzony został na miarę oczekiwań rynku i możliwości spółki. Jeśli się powiedzie, retailowa mapa Polski zupełnie się zmieni.

Reklama

Galeria Jurajska