Salon H&M
Salon H&M, Shutterstock

W grudniu 2012 roku sprzedaż Grupy H&M wzrosła o 8 proc. w ujęciu rocznym – poinformowała spółka w komunikacie. Przy czym sprzedaż w porównywalnej ilości sklepów spadła o 2 proc.

Zarząd spółki H&M Hennes & Mauritz AB poinformował, że na koniec 2012 roku spółka dysponowała 2809 sklepami, co oznacza, że w minionym roku uruchomiła 319 nowych lokalizacji.

W 2013 roku firma H&M planuje zwiększyć swoją ekspansję na świecie. Jesienią tego roku zostanie otwarty pierwszy sklep flagowej marki H&M w Serbii. Ponadto firma chce rozpocząć działalność także w Chile, Estonii, na Litwie i w Indonezji.

Na 2013 rok spółka zaplanowała także debiut swojej najnowszej marki & Other Stories. Wiosną tego roku zostanie otwartych 7 pierwszych sklepów & Other Stories w Europie. Produkty marki będą również sprzedawane w sklepach internetowych w 10 europejskich krajach.

Łącznie koncern H&M posiada obecnie ponad 2700 sklepów ( w tym sklepy sieci: H&M, COS, Weekday, Cheap Monday, H&M Home i Monki). W Polsce działa około 100 salonów sieci H&M. Firma w 2012 roku uruchomiła dwa salony marki COS, które działają w galeriach handlowych m.in. w Domu Handlowym Mysia (Warszawa) i CH Stary Browar (Poznań).

Szwedzka firma Hennes & Mauritz AB została założona w 1947 roku. Spółka jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie. Sieć H&M działa w około 50 krajach.