Krzysztof Giemza, dyrektor działu centrów handlowych Echo Investment
Krzysztof Giemza, dyrektor działu centrów handlowych Echo Investment

– Sytuacja wielu europejskich krajów nie wykazuje dynamiki, która byłaby podstawą do rozwoju na bazie istotnie zwiększonej konsumpcji. Polska gospodarka mimo wszystko, nadal charakteryzuje się dużym stopniem stabilności i notuje wzrosty. Dlatego też warto szukać nowych produktów i nowych rynków – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Krzysztof Giemza, dyrektor działu centrów handlowych Echo Investment SA.

Zdaniem dyrektora w Polsce widocznych będzie kilka wiodących trendów na rynku retail.

– Jednym z kierunków, który w 2013 roku może jeszcze bardziej zyskać na popularności są rozbudowy istniejących centrów handlowych. Kolejnym zyskującym trendem może być realizacja projektów w niewielkich regionalnych ośrodkach. Czas oczywiście pokaże, na ile te przewidywania będą trafne – dodaje Krzysztof Giemza.

W rozmowie z redakcją dyrektor działu centrów handlowych Echo Investment stwierdził, że rok 2012 był bardzo owocny dla spółki.

– Spodziewaliśmy się, że 2012 rok będzie trudniejszym okresem dla branży, dlatego spółka Echo Investment odpowiednio się do tego przygotowała, wnikliwie analizując nowe projekty inwestycyjne. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych branża dość dobrze poradziła sobie z największymi wyzwaniami. Jako doświadczony deweloper planowo realizowaliśmy projekty handlowe, w których nie brakowało nowości, takich jak Outlet Park Szczecin. To pierwsze centrum wyprzedażowe w regionie zachodniopomorskim. Outlet otworzony został na początku listopada, a 30 listopada miało miejsce otwarcie Galerii Olimpia w Bełchatowie. Rok 2012 był bardzo pracowity – równolegle prowadziliśmy cztery projekty regionalne – wspomniane w Szczecinie i Bełchatowie oraz Galerię Venedę w Łomży i Galerię Amber w Kaliszu. Te dwie ostatnie inwestycje otworzymy w 2013 roku – dodaje Krzysztof Giemza.