Magnolia Park
Magnolia Park

W grudniu 2012 roku centrum handlowe Magnolia Park we Wrocławiu odwiedziło ponad milion klientów. Poprzednim rekordowym miesiącem był grudzień 2011 roku, ale teraz jak informuje zarząd galerii, klientów było o 30 tys. więcej.

W ciągu całego 2012 roku galerię odwiedziło ponad 9,5 miliona klientów, czyli o 600 tys. więcej niż w 2011 roku.

– Patrząc na frekwencję w Magnolii, ogłaszany przez media i polityków kryzys należałoby odwołać. Tak naprawdę jest to jednak wynik naszej pracy. Udało nam się wykreować modę na Magnolię. Możemy otwarcie stwierdzić, że w ciągu ubiegłego roku Magnolia rozkwitła. Cieszymy się, że mieszkańcy Wrocławia doceniają stałe uatrakcyjnianie oferty naszego centrum handlowego oraz panującą w nim wspaniałą atmosferę. Jestem przekonany, że dzięki dalszej rozbudowie Magnolia Park stanie się najpopularniejszym miejscem spotkań dla całej lokalnej społeczności – mówi Tomasz Waszkiewicz, dyrektor centrum handlowego Magnolia Park.

Łączna powierzchnia handlowa Magnolia Park wynosi obecnie ponad  77,5 tys. mkw., a dalsze inwestycje są właśnie planowane. Wśród najemców centrum znajduje się około 230 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Oferta rozrywkowo-rekreacyjna obejmuje kino i salę zabaw dla dzieci. Zmotoryzowani klienci mogą korzystać  z ponad 3 tys. miejsc parkingowych. Wśród najemców Magnolia Park są m.in.: Aldo, Almi Decor, C&A, Denon, Ecco, Esprit, H&M, Home&You, InterSport, KappAhl, New Yorker, Peek&Cloppenburg, Pierre Cardin, Promod, Reserved, Saturn, Tous, W. Kruk, Zara, kino Helios, hipermarket budowlany Castorama i hipermarket Tesco.

Jak już informowaliśmy, pierwsze zmiany związane z renowacją, rozbudową i rekomercjalizacją wrocławskiej galerii rozpoczęto w październiku 2012 roku. Niektóre z obecnych sklepów w Magnolia Park zmieniły swoją lokalizację. Kilka sklepów zostanie zamkniętych i ponownie uruchomionych, ale w nowej odsłonie. Kolejne zmiany rozpoczną się w styczniu 2013 roku. Planowana jest wówczas zmiana układu schodów ruchomych, przeniesienie i powiększenie food courtu oraz powiększenie strefy rekreacyjnej.

Docelowo Magnolia Park zostanie powiększona o 15 tys. mkw. powierzchni handlowej, na której znajdzie się 60 nowych sklepów. W ramach rozbudowy centrum powiększy się łącznie o 20 tys. mkw. Metamorfoza obejmie także część wnętrz obiektu, które zostaną rewitalizowane.

Magnolia Park należy do King’s Street Retail, platformy grupującej polskie centra handlowe. Od października 2011 roku za zarządzanie Magnolia Park odpowiada Master Management Group, polska firma zarządzająca i inwestująca w nieruchomości handlowe. King’s Street Retail jest finansowane przez Blackstone, który także zarządza jego aktywami. Do portfela King’s Street Retail należą obecnie: Magnolia Park we Wrocławiu, Galeria Twierdza Kłodzko, Galeria Twierdza w Zamościu, Galeria Pestka w Poznaniu, Wzorcownia Włocławek oraz Galeria Tęcza w Kaliszu.