Karina Kreja, CBRE: w części Poznania brakuje obiektów handlowych

Karina Kreja, dyrektor w dziale badań rynku CBRE

Karina Kreja, dyrektor w dziale badań rynku CBRE

W ostatnich dniach firma Echo Investment poinformowała o planach budowy w Poznaniu nowego centrum handlowego – Metropolis. Obiekt ma się znajdować u zbiegu ulic Hetmańskiej i Romana Dmowskiego, a jego otwarcie przewidywane jest w marcu 2016 roku. W Poznaniu powstaje kilka innych podobnych obiektów handlowych. Kilka z nich powstaje w tym samym rejonie miasta.

– Obecnie podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Poznaniu wynosi 535 tysięcy metrów kwadratowych, co oznacza nasycenie na poziomie 475 mkw. powierzchni najmu na każdy 1000 mieszkańców aglomeracji poznańskiej. Teraz w budowie znajduje się  kolejne 60 tys. mkw. powierzchni najmu w dwóch projektach – przede wszystkim w projekcie Poznań Główny City Center firmy TriGranit oraz Galerii MM, małym śródmiejskim centrum – mówi Karina Kreja, dyrektor w dziale badań rynku CBRE.

Zdaniem Kariny Kreja centrum oraz części wschodnia i zachodnia miasta są dobrze zaopatrzone w obiekty handlowe.

– Obecna i znajdująca się w trakcie budowy powierzchnia handlowa w Poznaniu rozkłada się nierównomiernie w układzie geograficznym, w sytuacji gdy podaż koncentruje się w centrum. Obok Starego Browaru i Kupca Poznańskiego niedługo powstanie jedynie Poznań Główny i Galeria MM. W dzielnicach wschodnich dominuje Franowo, które łącznie w kilku projektach oferuje 108 tys. mkw., a ofertę w tej części miasta dopełnia centrum handlowe Malta. Z kolei kilka projektów ulokowanych w północnej części Poznania – Plaza Poznań, Galeria Pestka i Tesco, tworzy trzecią silną pozycję handlową w Poznaniu. Za to południe i zachód miasta są bez porównania słabiej wyposażone w nowoczesną infrastrukturę handlową – dodaje Karina Kreja.

Według dyrektor w dziale badań rynku CBRE projekt Echo Investment ma szansę powodzenia na poznańskim rynku, jeśli okaże się, że klienci potrzebują kolejnego wielkopowierzchniowego centrum.

– W tę niszę geograficzną dość dobrze wpisuje się inwestycja Echo Investment –powstajace nowe, duże centrum handlowe przy ul. Hetmańskiej. Pytanie tylko, czy rynek poznański w najbliższych latach będzie gotowy na przyjęcie kolejnego dużego projektu, bo po trwającej komercjalizacji Poznania Głównego City Center wydaje się być już dobrze nasycony powierzchnią handlową w średnim segmencie rynku – dodaje Karina Kreja.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016