Tomasz Szypuła, członek rady nadzorczej
Tomasz Szypuła, członek rady nadzorczej

Polskie centra outletowe przyciągają zagraniczne sieci z segmentu premium. Działające od października 2012 roku w Rzgowie centrum wyprzedażowe Ptak Outlet w gronie najemców ma już m.in. takie marki jak: Tommy Hilfiger, Lacoste, Baldinini, Hexeline czy Bugatti. Trwają rozmowy z potencjalnymi nowymi najemcami.

Zdaniem Tomasza Szypuły, członka zarządu Centrum Targowego Ptak SA, zagraniczne sieci z segmentu premium chcąc zrobić dobry biznes, szukają partnera, który w dużym stopniu może im to zagwarantować. – I pod tym kątem oceniają nasze propozycje. Odbywamy wiele spotkań, w Polsce, ale też we Włoszech, Niemczech, Stanach Zjednoczonych. Przedstawiciele tych sieci mają zwykle dobrą opinię o Polsce. Wiedzą, że Polska należy do grupy gospodarek wschodzących, co zachęca do pojawiania się u nas. Wielu już to uczyniło, następni uczynią to wkrótce.

Właściciel marki Tommy Hilfiger zdecydowała się na obecność w Ptak Outlet przede wszystkim przez wzgląd na lokalizację obiektu, tradycję istniejącego od 20 lat Centrum Handlu Hurtowego z ponad 2500 najemcami i wysoki poziom odwiedzalności, także przez gości zagranicznych.

– Oferta salonu Tommy Hilifger jest bogata. Firma wynajmuje u nas lokal o powierzchni 400 mkw. Widzimy dużą rotację towarów. Oprócz odzieży z poprzedniego sezonu, są też aktualne kolekcje , które szybciej przesunięto do outletu ze sklepów regularnych – mówi Tomasz Szypuła.

Zarząd centrum wyprzedażowego Ptak Outlet pozyskuje nowych najemców oferujących marki z wyższej półki dzięki udziałowi w targach, konferencjach i  najważniejszych spotkaniach branży.

– Rzadko najemca przychodzi sam, zwłaszcza jeśli mówimy o mocnych  brandach. Dlatego istotna jest nasza aktywność. Uczestniczymy we wszystkich najważniejszych na świecie spotkaniach branży. W ubiegłym roku, po raz kolejny, mieliśmy stoisko na MAPIC-u, byliśmy obecni w Londynie podczas Retail Show i jako jeden z nielicznych developerów europejskich uczestniczyliśmy w wielkich targach w Las Vegas. Podobnie będzie w tym roku. Zaczęliśmy od styczniowych targów Bread and Butter w Berlinie. Wybieramy się na Who’s next w Paryżu, gdzie będziemy się wystawiali razem z Fashion TV. Na przełomie lutego i marca jako wystawcy uczestniczymy wraz z Fashion TV w targach CPM (Collection Premiere Moscow) w Moskwie. Marzec to nasz udział w Shopping Center Forum 7 marca w Warszawie, a ponadto Micam w Mediolanie i Retail Connections w Londynie. to nasz plan na pierwszy kwartał 2013 podsumowuje Szypuła.

Więcej o procesie komercjalizacji centrów outletowych w najnowszym wydaniu Shopping Center Poland.