Media Saturn Holding

W listopadzie 2012 roku sieci Saturn i Media Markt uruchomiły sklep internetowy. Ze sprzedaży w sieci w tym roku mają uzyskać prawie 200 mln zł obrotów. Media Saturn Holding zamierza w ciągu najbliższych dwóch lat umocnić swoją pozycję na rynku e-commerce, rozszerzyć zasięg na cały kraj oraz pozyskać klientów tam, gdzie nie ma swoich marketów. Według szacunków w przyszłym roku internetowe wpływy Media Saturna mają wynieść 5 proc. przychodów.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowego rozwoju naszych sklepów internetowych www.saturn.pl  oraz www.mediamarkt.pl, które operacyjnie funkcjonują bardzo dobrze, a ich obroty są zdecydowanie wyższe od naszych oczekiwań. Szczególnie cieszy nas ich świetny odbiór przez klientów, co znajduje odzwierciedlenie  w wielu pozytywnych komentarzach pojawiajacych się w sieci.  Nasz cel zakładający uzyskanie pozycji numer jeden na rynku e-commerce w handlu elektroniką użytkową w roku 2014 pozostaje bez zmian – powiedział w rozmowie z Retailnet.pl Marcin Rosati, członek zarządu Media Saturn Holding Polska sp. z o.o.

Media Markt i Saturn to marki sklepów z elektroniką użytkową, należące do holdingu Media-Saturn. W 2010 roku uruchomiono sprzedaż on-line w pierwszych dwóch krajach Unii Europejskiej. Testy sklepów internetowych rozpoczęto na rynku austriackim i holenderskim. Polski sklep on-line ruszył w listopadzie 2012 roku. Uruchomienie sprzedaży przez internet, jak poinformował zarząd spółki, wpisuje się w strategię rozwoju koncepcji sprzedaży wielokanałowej sieci Saturn i Media Markt.

Pierwszym krokiem do uruchomienia sprzedaży online w Polsce była możliwość rezerwacji produktów z oferty poszczególnych marketów sieci Saturn i Media Markt na stronach internetowych oraz ich odbioru w sklepach stacjonarnych. Obecnie, od ponad dwóch miesięcy działa już w pełni funkcjonalny sklep internetowy.

Zdaniem Marcina Rosati, sprzedaż wielokanałowa pozwoli zwiększyć potencjał, jakim dysponują Saturn i Media Markt w handlu tradycyjnym. Obecnie w Polsce działa blisko 20 sklepów stacjonarnych sieci Saturn i około 50 Media Markt. Poprzez sprzedaż online spółka zamierza dotrzeć w rejony, w których nie ma marketów. Jednocześnie spółka nie powstrzymuje ekspansji stacjonarnych sklepów. Plany rozwoju zakładają otwarcie kolejnych marketów Saturn i Media Markt na terenie całego kraju.