Internauci chętniej kupują odzież
Internauci chętniej kupują odzież

Do tej pory polscy klienci korzystający ze sklepów internetowych głównie kupowali sprzęt elektroniczny, sprzęt AGD RTV, elementy wyposażenia wnętrz i kosmetyki. Długo trwało przekonanie internautów do zakupu odzieży. Ci bowiem obawiali się, że zakupione ubrania będą miały nieodpowiedni rozmiar lub jakość produktu nie spełni ich oczekiwań.

Według analizy portalu Nokaut.pl nowością minionego roku jest awans kategorii moda i styl na drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych kategorii produktowych w internecie. Na tak duży wzrost kategorii moda i styl wpłynęło nie tylko coraz większe zainteresowanie wśród użytkowników sieciowymi zakupami odzieży, butów, dodatków czy biżuterii, ale przede wszystkim obecność w internecie zarówno małych sklepów jak i wielkich sieci odzieżowych.

– Polacy kupują w sieci już nie tylko produkty z kategorii dom i ogród, sprzęt AGD czy komputery, ale coraz częściej ubrania oraz biżuterię – mówi Fabian Adaszewski, PR Manager grupy Nokaut. – Minęły już czasy kiedy odzież musiała być przymierzona, a materiał oraz jakość wykonania sprawdzone. Dziś ustawowa możliwość zwrotu lub wymiany towaru sprawia, że zakupy odzieży w internecie mogą być równie atrakcyjne jak te w tradycyjnych sklepach.

Z danych Nokaut.pl wynika, że najczęściej poszukiwanymi produktami w 2012 roku były smartfony, konsole gier oraz aparaty.