Renata Kusznierska, Savills: jest wiele sposobów na ograniczenie zużycia energii w obiekcie

Renata Kusznierska, Director, Retail Agency and Property Management firmy Savills

Renata Kusznierska, Director, Retail Agency and Property Management firmy Savills

Istota problemu, wokół którego powstała inicjatywa ekologicznego budownictwa sprowadza się do efektywnego zarządzania energią. W przypadku centrów handlowych ta kwestia jest złożona z uwagi na ilość niezależnych podmiotów funkcjonujących w ramach jednego budynku. Właściciel jest bowiem odpowiedzialny jedynie za niewielką część zużycia, jakie generuje obiekt.

– Problemem pozostaje kwestia obciążeń generowanych przez najemców na ich powierzchniach. Niewątpliwie jednym z najbardziej istotnych elementów jest oświetlenie używane w sklepach i generujące ogromne zużycie prądu. Nadmierna moc oświetlenia jest przyczyną wzrostu temperatury, co z kolei powoduje konieczność wykorzystania dodatkowej energii na jej zmniejszanie – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Renata Kusznierska, Director, Retail Agency and Property Management firmy Savills.

– Propozycja rozwiązań mogących ograniczyć zużycie powinna wyjść od właścicieli i zarządców, którzy są coraz bardziej świadomi możliwości jakie niesie ze sobą zrównoważony ekologicznie budynek. Najemcy coraz częściej stosują nowe technologie przez co redukują zużycie mediów, niejednokrotnie o 50 procent co stanowi ogromną oszczędność kosztów i podnosi rentowność sklepu. Zdarza się jednak że niektóre branże są bardzo przywiązane do starych rozwiązań i nie chcą stosować ekologicznych w obawie o mniej ciekawą ekspozycję towaru. Okazuje się jednak że technologia LED tak bardzo rozwinęła kolorystykę i barwy oświetlenia, że można ją zastosować z sukcesem we wszystkich rodzajach sklepów i placówek – dodaje Renata Kusznierska.

Savills to wiodąca firma doradcza na ogólnoświatowym rynku nieruchomości , zatrudniająca 20 tys. specjalistów w ponad 500 biurach w obu Amerykach, Wielkiej Brytanii, Europie, Afryce, regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie. Firma oferuje szeroki zakres profesjonalnych usług doradczych, zarządczych i transakcyjnych klientom na całym świecie.

Firma Savills jest partnerem merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum 2013, która odbędzie się 7 marca 2013 roku w Hotelu Hilton w Warszawie. W jednodniowej edycji wiosennej Forum weźmie udział 600 uczestników. Więcej informacji na temat wydarzenia na stronie www.scf.retailnet.pl.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016