Galeria Wisła w Płocku
Galeria Wisła w Płocku

Galeria Wisła ma za sobą udany, choć trudny, rok. Na lokalnym rynku centrów handlowych w Płocku trwa zażarta walka o klienta, w której uczestniczą trzy duże obiekty. Galeria Wisła w 2012 roku zanotowała tak samo wysokie wyniki odwiedzalności i obrotów, co w 2011 roku. Różnica w footfallu wyniosła 1 proc, a w obrotach 0,3 porc. Dla 4,5-letniego obiektu wchodzącego już w dojrzałą fazę cyklu życia, utrzymanie wysokich wyników operacyjnych jest celem nadrzędnym.

– Galeria Wisła jest w dalszym ciągu najchętniej odwiedzanym obiektem handlowym w Płocku. Udaje nam się zachować pozycję lokalnego lidera, ale ciągle monitorujemy poczynania i wyniki konkurencji. Nie zasypujemy gruszek w popiele i konsekwentnie zwiększamy atrakcyjność centrum – tak dla klientów, jak i dla najemców – powiedział Łukasz Tomczak, marketing & PR manager.

– Poza grudniem, który jak co roku był najlepszym handlowo miesiącem roku, Galeria Wisła odnotowała nadzwyczaj wysokie wyniki w październiku, marcu i miesiącach wakacyjnych, tj. lipcu i sierpniu.

– Skończył się czas, w którym Galeria Wisła była jedynym nowoczesnym obiektem handlowym w Płocku. Na przestrzeni lat pojawiły się dwa kolejne centra, co skłoniło grupę Caelum Development do przeformułowania wizerunku i strategii komunikacyjnej.

– Obecnie Galeria Wisła postrzegana jest jako obiekt modowy i wyznaczający trendy, co jest skutkiem bardzo intensywnych działań marketingowych, takich jak trendsetterskie katalogi (Trendy by Wisła nagrodzony Złotymi Szpaltami), intensywność na blogosferze, czy w mediach społecznościowych.

– Mimo, że jesteśmy najdłużej działającym nowoczesnym centrum handlowym na rynku płockim, chcemy jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę i nie tylko utrzymać obecne wyniki, ale jeszcze je zwiększyć. Dzięki efektywności działań Galeria Wisła osiąga wyniki na poziomie sprzed otwarcia konkurencyjnych obiektów, zatem operacyjnie – funkcjonuje tak, jakby nie zwiększyła się konkurencja na lokalnym rynku – dodaje Łukasz Tomczak.

Galeria Wisła to pierwsze centrum handlowe w Płocku. Obiekt mieści się w środku największej dzielnicy Płocka – Podolszycach. Całkowita strefa oddziaływania obejmująca swoim zasięgiem teren oddalony o maksymalnie 30 minut jazdy samochodem to 203 tys. potencjalnych klientów.

W portfolio inwestycji Caelum znajdują się oprócz Galerii Wisła w Płocku także m.in.: CH Nova Park (Gorzów Wielkopolski), Galeria Askana (Gorzów Wielkopolski), Galeria Młyńska (Racibórz) oraz Wratislavia Center (Wrocław).