Ikea
Ikea

Evelyn Higler, szefowa sieci Ikea w Polsce powiedziała w rozmowie z Retailnet, że Ikea jest na etapie testowania sklepów internetowych na wybranych rynkach.

Ikea nie zdradza na razie na których rynkach w pierwszej kolejności będzie można zrobić zakupy on-line. Wiadomo jednak, że koncern przygotowuje się do inwestycji w e-commerce od ubiegłego roku.

– W Ikea zawsze będziemy zapraszać klientów przede wszystkim do naszych sklepów, ponieważ mogą tu znaleźć nie tylko określone produkty, ale także całe mnóstwo inspirujących rozwiązań dla domu, które umożliwią im stworzenie lepszych warunków życia. Sklep internetowy to raczej jeden z naszych serwisów, dzięki któremu będziemy mogli być dostępni dla jeszcze większej liczby ludzi. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy prace nad tym konceptem i obecnie testujemy go na wybranych rynkach. Chcemy zapewnić naszym klientom jak najlepsze rozwiązanie, dlatego jest to długotrwały proces. Jak tylko będziemy gotowi do uruchomienia tego serwisu w Polsce, na pewno o tym poinformujemy – mówi Evelyn Higler.

Przypomnijmy, Ikea w Polsce ma obecnie osiem sklepów tradycyjnych, zlokalizowanych w największych miastach. Łączna powierzchnia wszystkich tych obiektów wynosi ok. 230 tys. mkw.

Koncern planuje otwieranie nowych sklepów Ikea oraz centrów i parków handlowych w pobliżu większych miast. W 2012 roku spółka rozpoczęła budowę dużego sklepu we Wrocławiu, którą obecnie kontynuuje. Plany Ikea na najbliższy czas obejmują także rozpoczęcie budowy sklepu wraz z dwupoziomowym centrum handlowym w Lublinie, a docelowo również w Bydgoszczy, Częstochowie, Świlczy koło Rzeszowa oraz Opolu.