Giacomo Conti
Giacomo Conti

Obecnie działają 34 salony Giacomo Conti. W roku 2012 spółka otworzyła 9 nowych sklepów, z czego 4 stanowią jednostki franczyzowe. Spółka Giacomo Conti planuje ekspansję przede wszystkim w istniejących centrach handlowych ze sprawdzoną pozycją na rynku.

– Aktualnie prowadzimy kilka zaawansowanych rozmów dotyczących nowych lokalizacji. Nie ujawnimy jednak jeszcze na tym etapie więcej informacji. Nie mamy konkretnych preferencji dotyczących miast. Otwieramy się tam, gdzie uważamy, że możemy zrobić dobry biznes. Jesteśmy otwarci na partnerów franczyzowych z całej Polski, ale obecnie nasze oczekiwania są dużo wyższe niż kiedyś. W obecnych czasach warunki panujące na rynku są dość trudne, dlatego bierzemy pod uwagę różne scenariusze dotyczące lokalizacji. W związku z ciągłą rozbudową proponowanego przez nas asortymentu, wielkość naszych placówek sukcesywnie rośnie. W większych miastach jest to aktualnie ok. 100-120 mkw. W mniejszych miastach jednak, metraż naszych salonów waha się na poziomie 70-90 mkw. – powiedział w rozmowie z Retailnet Tomasz Drobiński, specjalista ds. marketingu Giacomo Conti.

Spółka przede wszystkim poszukuje sprawdzonych centrów handlowych, które działają od dłuższego czasu i mają już ugruntowaną pozycję na rynku. W opinii zarządu, w ten sposób minimalizowana jest ewentualność niepowodzenia inwestycji.

– Staramy się, by docenili nas wszyscy panowie chcący wyglądać dobrze i modnie, a zarazem przywiązujący dużą wagę zarówno do jakości wykonania, jak i komponentów, z których wykonane są nasze produkty. Mamy dokładnie sprecyzowane preferencje dotyczące wystroju naszych salonów, który jest taki sam w każdej placówce. Chcemy w ten sposób zachować odpowiednie postrzeganie marki przez odwiedzających nas klientów. Oczywiście w zależności od wielkości salonu przeprowadzamy pewne modyfikacje, cały czas zachowując jednak ten sam styl – podsumowuje Drobiński.

Spółka cywilna Giacomo Conti Z. Markowski K. Olejniczak S.C. powstała w 2006 roku z inicjatywy Zbigniewa Markowskiego i Karola Olejniczaka i jeszcze w tym samym roku zarejestrowano ją jako znak towarowy. Na początku spółka posiadała salony tylko na terenie Wielkopolski, z czasem jednak rozszerzono działalność na inne miasta Polski.