Spar: 300 nowych sklepów do 2015 roku

Spar

Spar

Spar Polska sp. z o.o. , właściciel sieci sklepów Spar, zgodnie z zapowiadaną strategią dynamicznego rozwoju kontynuuje zwiększanie liczby swoich placówek.

– W tym roku zamierzamy otworzyć około 80 nowych placówek, a docelowo do 2015 roku planujemy uruchomienie 300 nowych sklepów – powiedział w rozmowie z Retailnet Andrzej Grun, dyr. ds. ekspansji, Spar Polska sp. z o.o.

Obecnie w Polsce funkcjonuje 117 sklepów w trzech formatach – Spar Express, Supermarket Spar oraz Eurospar.

Spar Express to sklepy o powierzchni ok. 200 mkw. z asortymentem produktów spożywczych.

Spar Market to format sklepów detalicznych o powierzchni od 200 do 1000 mkw., z pełnym asortymentem produktów spożywczych.

Z kolei Eurospar to sklepy o powierzchni od 1000 do 2,5 tys. mkw. Są to sklepy, w których realizowane są głównie cotygodniowe, rodzinne zakupy (w niektórych krajach, w których działa Spar eksperymentuje się obecnie z Eurospar Freshmarketami, które prowadzą sprzedaż świeżych artykułów spożywczych).

Spar Polska rozpoczął działalność w 1996 r., rok później otwarte zostały pierwsze sklepy należące do sieci. Obecnie w kraju funkcjonuje ponad 117 punktów detalicznych. Za koordynację działań sieci w skali kraju oraz za wspieranie punktów detalicznych należących do organizacji odpowiada centralne biuro Spar Polska.

Opiekunem marki Spar jest Spar International, którego biuro (ISC) zlokalizowane jest w Amsterdamie. Pełni on funkcję łącznika pomiędzy organizacjami Spar w 36 krajach. ISC jest udziałowcem Europejskiej Grupy Zakupów (Buying International Gedelfi SPAR). Udziały w BIGS posiadają także organizacje należące do Spar oraz inne podmioty działające w Europie.

Przedstawiciele sieci będą obecni podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2013, która odbędzie się w Warszawie, w hotelu Hilton 7 marca 2013 roku.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016