Renata Kusznierska, Director, Retail Agency and Property Management firmy Savills
Renata Kusznierska, Director, Retail Agency and Property Management firmy Savills

W rozmowie z redakcją Retailnet.pl Renata Kusznierska z firmy Savills wyjaśnia, dlaczego istotne dla centrum handlowego jest posiadanie certyfikatu ekologicznego.

– Już dzisiaj możemy pokusić się o stwierdzenie, że wydajność energetyczna budynku będzie miała kluczowy wpływ na obniżenie kosztów eksploatacyjnych. To z kolei będzie magnesem dla najemców i może przełożyć się na wzrost dochodu generowanego przez budynek. Dzięki powyższym zależnościom, każdy fundusz podejmując decyzję o zakupie centrum handlowego zdecydowanie będzie musiał brać pod uwagę to czy budynek ma „zielone” parametry – twierdzi w rozmowie z Retailnet.pl Renata Kusznierska, Director, Retail Agency and Property Management firmy Savills.

Zdaniem Renaty Kusznierskiej deweloperzy stawiający na budynki certyfikowane przewidują także, że zrównoważony ekologicznie projekt wydłuży życie obiektu o dodatkowe 10 lub 20 lat. Świadomość pro-ekologiczna rośnie w dużym tempie i coś co wydawało się odległą przyszłością, niebawem pojawi się jako standard na rynku. To powoduje, że właściciele starają się ulepszać swoje budynki na tyle na ile się da, aby zbliżyć się do certyfikacji chociażby „in use”.

Savills to wiodąca firma doradcza na ogólnoświatowym rynku nieruchomości, zatrudniająca 20 tys. specjalistów w ponad 500 biurach w obu Amerykach, Wielkiej Brytanii, Europie, Afryce, regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie. Firma oferuje szeroki zakres profesjonalnych usług doradczych, zarządczych i transakcyjnych klientom na całym świecie.

Firma Savills jest partnerem merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum 2013, która odbędzie się 7 marca 2013 roku w Hotelu Hilton w Warszawie. W jednodniowej edycji wiosennej Forum bierze udział 600 uczestników. Więcej informacji na temat wydarzenia na stronie www.scf.retailnet.pl.