H&M
H&M

W 2012 roku sprzedaż sieci odzieżowej H&M w naszym kraju wyniosła prawie 2,95 mld koron szwedzkich. Tym samym grupa H&M zanotowała w Polsce coroczny wzrost sprzedaży o 7 procent.

2012 rok sieć H&M zamknęła w Polsce z liczbą 103 salonów. 14 placówek otwarto właśnie w roku ubiegłym. W 2012 roku nie zamknięto też żadnego działającego wcześniej sklepu sieci.

Polska była jednym z krajów, w którym firma otworzyła najwięcej salonów. Ponadto w naszym kraju grupa zdecydowała się na otwarcie pierwszych dwóch salonów marki COS. Przedstawiciele H&M twierdzą, że wciąż widzą duży potencjał w takich krajach jak: Polska, Rosja, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy i Francja. W 2012 roku sprzedaż całej grupy na wszystkich rynkach wzrosła o 11 procent.

W IV kwartale 2012 roku sprzedaż w Polsce wyniosła 800 mln koron szwedzkich i wzrosła w ujęciu rocznym o 5 proc. (6 proc. w walucie lokalnej).

Oprócz flagowej marki H&M, grupa obejmuje także brandy: COS, Monki, Weekday and Cheap Monday, H&M Home. Firma przygotowuje się też do otwarcia pierwszych salonów & Other Stories. Grupa H&M posiada ponad 2800 sklepów na 48 rynkach i zatrudnia ponad 104 tys. pracowników.