Starbucks: 1300 nowych kawiarni w 2013 roku

Starbucks

Starbucks

Z raportu firmy Starbucks wynika, że w pierwszym kwartale roku finansowego 2013 firma zanotowała 6-procentowy wzrost sprzedaży na świecie. Całkowite przychody netto firmy zwiększyły się o 11 procent i wyniosły 3,8 mld dolarów.

Firma w tym czasie otworzyła 212 nowych sklepów na świecie, w tym 3 pierwsze sklepy w Indiach.

– Starbucks postawił na duży rozwój w pierwszym kwartale roku finansowego 2013. Nasze wyniki potwierdzają tylko, że firma staje się coraz bardziej globalna, jej siła na rynku wciąż rośnie. Marka Starbucks jest ceniona przez konsumentów na całym świecie – mówi Howard Schultz, chief executive officer, Starbucks Coffee Company.

– Firma zanotowała duże wzrosty w Ameryce (wzrost sprzedaży w USA o 7 proc. przyp. red.). Te wyniki udowadniają, że możemy spokojnie realizować nasze cele i możemy spokojnie patrzeć w przyszłość – dodaje.

Firma planuje otwarcie 1300 kawiarni sieci na całym świecie czyli o 22 proc. więcej niż w 2012 roku. Z czego 600 lokali znajdzie się w Ameryce. Tyle samo kawiarni w 2013 roku zostanie otwartych  w Chinach i krajach Pacyfiku. Ponad połowa z nich znajdzie sie w państwie środka. Pozostałe 100 nowych lokali uruchomionych zostanie w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Rosji i w Afryce. Nowe otwarcia mają zapewnić firmie wzrost przychodów o kolejne 10-13 procent.

Obecnie działa ok. 20 tys. kawiarni sieci Starbucks w 61 krajach. Tylko w USA funkcjonuje ponad 13 tys. kawiarni sieci. W Polsce za rozwój sieci Starbucks odpowiada firma AmRest. W naszym kraju działają obecnie 32 kawiarnie zarządzane przez AmRest.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016