E-commerce: Polacy kupują online głównie wyposażenie domu

e-commerce

E-commerce, fot. Shutterstock

Niekwestionowanym liderem wśród klientów robiących zakupy w sieci jest kategoria Dom i Ogród – wynika z analizy Nokaut.pl. W ramach tego typu produktów internauci najczęściej w minionym roku poszukiwali zestawów mebli sypialnianych, narożników oraz pościeli.

Wpływ na niesłabnącą popularność tej kategorii ma bardzo szeroka oferta produktowa – można w niej znaleźć ponad 1 milion 130 tysięcy produktów. Pod względem liczby produktów była to najbogatsza kategoria 2012 roku w Nokaut.pl.

Internauci wciąż chętnie kupują sprzęt elektroniczny. W tej grupie produktów szczególnym zainteresowaniem cieszą się smartfony. Zgodnie z danymi Nokaut.pl, najczęściej poszukiwanym telefonem w 2012 roku był smartfon Samsung Galaxy SIII i9300. Wśród dziesięciu najpopularniejszych przedmiotów w kategorii elektronika w ramach porównywarki cen zdecydowanie najpopularniejsze były telefony, konsole gier oraz aparaty.

Polski rynek e-commerce jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według badań Centre for Retail obroty polskiego handlu internetowego w 2012 roku ocenione zostały na kwotę 22,9 mld złotych. Polacy stali się świadomymi użytkownikami sieci, potrafiącymi korzystać z jej zalet. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Gemius Polska, około 70 proc. internautów korzysta z możliwości internetowego dokonywania zakupów.

– Zakupy internetowe są doskonałą szansą dla mieszkańców mniejszych miejscowości. Często mieszkają oni daleko od dużych centrów handlowych, a co za tym idzie mają trudniejszy dostęp do atrakcyjnych cenowo produktów – mówi Fabian Adaszewski, PR Manager grupy Nokaut. – Dla nich zakupy online mają szczególną wartość. Dużo szersza oferta oraz znacznie atrakcyjniejsze ceny w stosunku do lokalnego rynku to poważna przewaga sklepów internetowych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016