Salon Henri Lloyd
Salon Henri Lloyd

Henri Lloyd, sieć sklepów oferująca m.in. odzież sportową i żeglarską otwiera sklepy o powierzchni około 100 metrów kwadratowych.  Wiosną 2013 roku firma Henri Lloyd Polska sp. z o.o. planuje otworzyć swój siódmy salon w kraju.

Obecnie firma posiada w  Polsce  6 salonów firmowych, w CH Klif w Gdyni, w PDT w Toruniu, w CH Stary Browar w Poznaniu, w Galerii Kazimierz w Krakowie, w DH Renoma we Wrocławiu oraz w warszawskim CH Panorama.

– Wiosną planujemy otworzyć swój kolejny sklep firmowy w Szczecinie. Lokal będzie miał ok. 100 mkw. powierzchni. Na ten rok zaplanowaliśmy także powiększenie o kilkadziesiąt metrów i renowację sklepu w Toruniu. Czekamy też na decyzję w sprawie salonu  w gdyńskim Klifie. Albo przeniesiemy lokal do nowej części Klifa, albo rozpoczniemy renowację istniejącego sklepu – powiedziała w rozmowie z portalem Retailnet Anna Galczewska, reprezentująca markę, Henri Lloyd Polska sp. z o.o.

Henri Lloyd oferuje odzież sportową i żeglarską , odzież casual – damską  i męską  oraz buty i akcesoria. W styczniu tego roku mija 20. rocznica działalności Henri Lloyd w Polsce i 50. na świecie. Jubileuszowy rok rozpoczął się smutną informacją o śmierci założyciela firmy Henryka Strzeleckiego.

Historia firmy rozpoczęła się 50 lat temu w angielskim Manchester. Pochodzący z Brodnicy Henryk Strzelecki wraz z Angusem Lloydem  1 lipca 1963 roku uruchomili działalność marki. Początkowo spółka specjalizowała się w produkcji odzieży żeglarskiej. Kolekcje  trafiały nie tylko na rynek brytyjski ale także do Danii, Szwecji oraz Włoch. W tym ostatnim kraju rozpoczęła się rewolucja, która rozpropagowała firmę Henri Lloyd poza branżą żeglarską. W 1993 roku marka pojawiła się w Polsce i rozpoczęła produkcję na terenie nowej fabryki w Brodnicy.

Henri Lloyd oprócz sklepów własnych posiada także kilka sklepów partnerskich, prowadzi także sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego.