Salon 5.10.15
Salon 5.10.15

Spółka Komex SA, właściciel sieci sklepów z artkułami dla dzieci 5.10.15 nawiązała współpracę z arvato Polska. W ramach obowiązującej umowy, arvato będzie obsługiwało e-sklep 5.10.15 pod kątem procesów logistycznych. Ponadto spółka będzie odpowiadać za proces płatności w ramach dostaw kurierskich.

Zakończenie prac przygotowawczych i uruchomienie procesów planowane jest na początek lutego 2013 roku.

– Rozpoczęcie sprzedaży asortymentu 5.10.15 przez sieć było naturalną konsekwencją i kolejnym krokiem w rozwoju spółki. Kanał internetowej sprzedaży i dystrybucji znacznie poszerza możliwości dotarcia do naszych klientów. W celu zapewnienia optymalnych warunków rozwoju w tak konkurencyjnej branży jak e-commerce poszukiwaliśmy doświadczonego partnera – mówi Sebastian Moleda, dyrektor operacyjny Komex SA.

Właściciel marki 5.10.15 istnieje na polskim rynku blisko 20 lat. Zajmuje się projektowaniem i sprzedażą ubrań, obuwia i akcesoriów dziecięcych, dostosowanych do poszczególnych faz rozwoju dziecka. Obecnie spółka dysponuje w Polsce siecią sprzedaży składającą się z ponad 200 tradycyjnych placówek. Ponadto, firma od 2 lat prowadzi sprzedaż przez internet pod adresem www.51015kids.eu.

– Zdajemy sobie sprawę, że wraz ze wzrostem skali działania, rośnie potrzeba sprawnej obsługi złożonych procesów logistycznych i finansowych. Dzięki dotychczasowemu doświadczeniu zastosujemy najlepsze praktyki obsługi procesów logistycznych e-sklepu 5.10.15. Pozwoli to na zapewnienie optymalnego poziomu satysfakcji klientów końcowych, a tym samym naszego kontrahenta – dodaje Lidia Ratajczak-Kluck, Dyrektor Obszaru Media, E-commerce, Programy Lojalnościowe, arvato Polska.

Arvato Polska zapewnia kompleksową obsługę logistyczną e-sklepu, co pozwala skupić się menedżerom e-commerce na kluczowych elementach ich działalności: sprzedaży, budowie marki oraz rozwoju asortymentu. W ramach obsługi logistycznej arvato odpowiada za kluczowe elementy całego procesu, czyli obsługę zakupową, magazynowanie, pakowanie, wysyłkę pocztową i kurierską oraz obsługę zwrotów i reklamacji.

Obsługa zakupowa obejmuje monitoring stanów magazynowych i składanie zamówień do wskazanych przez e-sklep dostawców, zgodnie z ustalonymi procedurami oraz kontrolę dostaw. Funkcja magazynowania obejmuje 3 podstawowe modele logistyczne, czyli pełne zatowarowanie, model mieszany oraz brak zatowarowania, tzw. cross dock. Arvato dysponuje infrastrukturą logistyczną indywidualnie tworzoną dla potrzeb e-sklepu, m.in. magazyny wysokiego składowania, automatyczne wieże regałowe, półki regałowe i spływowe. Firma ponosi odpowiedzialność za ubezpieczenie towaru od wszelkiego ryzyka i zapewnia możliwość elastycznego zwiększania lub zmniejszania danej powierzchni magazynowej.

W ramach proponowanych usług, arvato odpowiada za wydruk wszelkich niezbędnych dokumentów: specyfikacji logistycznych, personalizowanych listów, dokumentów sprzedażowych (paragon/FV) oraz etykiet kurierskich. Obsługuje pełny proces pakowania, doboru kartonów, pobrania i spakowania towarów pod nadzorem systemu elektronicznego oraz przekazania paczki kurierowi lub poczcie.