Martin Princ, Subway
Martin Princ, Subway

– Nie odczuliśmy kryzysu na polskim rynku – mówi Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki w Europie Środkowo-Wschodniej. – Udział Polski w globalnym rozwoju sieci wyniósł 2 procent.

W ubiegłym roku firma Subway w Polsce zanotowała 15 proc. wzrost liczby lokali oraz 12 proc. wzrost liczby klientów restauracji otwartych przed 2012 rokiem. Taki wynik przyczynił się do podjęcia decyzji zarządu firmy o otwarciu kolejnych lokali w naszym kraju.

– Obok wzrostu liczby lokali i klientów firma Subway zanotowała także w Polsce 8 proc. wzrost sprzedaży. Rok 2012 był rekordowy dla całej sieci – dodaje Martin Princ. – Mamy na koncie kilka kamieni milowych – m.in. ilość franczyz poza USA i Kanadą przekroczyła symboliczną liczbę 10 tysięcy, z czego 3,5 tysiąca punktów działa w Europie. W Polsce wzrastająca liczba lokali pokazuje, że z roku na rok nasz rozwój nabiera tempa. Spodziewam się, że utrzymamy ten trend także w nadchodzących latach. Jednak to nie liczba otwartych restauracji jest najważniejsza, tylko stały wzrost sprzedaży i liczby klientów w istniejących już punktach. W tym względzie polski rynek należy do bardzo stabilnych.

Obecnie w Polsce działa 70 lokali Subway głównie w centrach handlowych, ale także przy głównych ulicach dużych i średnich miast. 2013 rok firma chce zakończyć z liczbą 100 punktów sprzedaży w Polsce.

Ważną dla marki pozycję Polski potwierdził wybór Katowic, obok węgierskiego Ceglet, jako jednego z miejsc wprowadzenia nieobecnego do tej pory w Europie Środkowo-Wschodniej konceptu Subway Café. Na początku grudnia standardowy punkt Subway zadebiutował w Koszalinie,
a kolejnych restauracji na terenie miasta doczekały się Rzeszów, Płock, Białystok, Olsztyn i Warszawa.

Rok 2013 firma rozpoczęła uruchomieniem pierwszego lokalu w Sopocie. Obok nowych otwarć plany biznesowe sieci obejmują m.in. poszerzenie oferty gastronomicznej. Sieć Subway skupi się także na rozwoju formatu Drive-Thru. Działania marki nadal wspierać będą szeroko zakrojone kampanie marketingowo-wizerunkowe.

– Zależy nam na utrzymaniu silnej pozycji lidera na światowym rynku, nie zapominamy jednak o tym, że to w rynkach lokalnych drzemie obecnie największy potencjał – dodaje Martin Princ. – Inicjatywy, jakie podejmujemy – zarówno biznesowe, jak i społeczne, konsekwentnie realizowane, przekładają się na ciągły wzrost wartości marki.

Restauracje Subway znane są z amerykańskich sandwiczy przyrządzanych na oczach klienta zgodnie z jego życzeniem. Sandwicze komponowane są ze świeżych warzyw, mięs i wędlin. Sieć Subway liczy ponad 38 tys. restauracji w 100 krajach i jest największą siecią restauracji na świecie. Pierwsza restauracja w Polsce powstała w 2000 r. w Warszawie.