Dorota Placzyńska, Abra: ruszamy z nową strategią rozwoju

Agata Placzyńska

Agata Placzyńska

Abra, ogólnopolska sieć sklepów meblowych, otworzy sześć nowych placówek franczyzowych w pierwszym półroczu 2013 roku. Taki sam plan ma zostać zrealizowany w drugiej połowie tego roku. Abra zamierza uruchamiać jeden sklep franczyzowy w miesiącu.

Ten rok, podobnie jak ubiegły, spółka chce zamknąć liczbą od 10 do 12 nowych placówek licencyjnych. Jeżeli plan zostanie zrealizowany, na koniec 2013 roku pod szyldem Abra będzie funkcjonowało ponad 90 sklepów. Aktualnie sieć liczy 71 sklepów własnych i 12 franczyzowych.

– Jesteśmy obecni w większości dużych miast w Polsce. Obecnie koncentrujemy się na rozwoju sklepów meblowych o powierzchni ok. 600 mkw. w mniejszych miejscowościach. W dużych miastach będzie rozwijany nowy koncept Abry. Pierwszy testowy projekt rusza na wiosnę – mówi Dorota Placzyńska, menedżer ds. franczyzy sieci Abra.

Firma jest na etapie podpisywania umów franczyzowych na nowe placówki licencyjne. Cztery sklepy powstaną w miastach południowej i południowo-zachodniej Polski, pozostałe są elementem nowej strategii rozwoju w północnej części kraju. Salon Abry działa już w Mielcu. Następne będą w Kędzierzynie-Koźlu, Ostrowcu Świętokrzyskim, Starogardzie Gdańskim, w Bełchatowie i w Jaworznie.

– Mocny nacisk kładziemy obecnie na rozwój sklepów licencyjnych w północnej część kraju. Chcemy zrównoważyć obecność naszych sklepów w całej Polsce – mówi Dorota Placzyńska.

Aktualnie Abra posiada 12 sklepów franczyzowych oraz 71 placówek własnych. Koszt inwestycji w sklep o powierzchni ok. 600 mkw. wynosi ok. 90 tys. zł. Franczyzobiorcy otrzymują w ramach współpracy roczny nieoprocentowany kredyt na ekspozycję sklepu.  Firma nie pobiera wstępnej opłaty franczyzowej. Sklepy franczyzowe Abry działają w miastach od 20 do 100 tys. mieszkańców.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska