Inter Ikea: 9 proc. wzrost obrotów w obiektach handlowych spółki w 2012 roku

Ikea w Lublinie

Ikea w Lublinie

Zarządzane przez Inter Ikea Centre Group Polska obiekty handlowe w 2012 roku odnotowały ponad 9 proc. wzrost obrotów. Obecnie to siedem parków i centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 500 tys. mkw., zlokalizowanych w największych miastach kraju: Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu. W tych dwóch ostatnich trwa rozbudowa istniejących już: Parku Handlowego Franowo oraz Parku Handlowego Bielany, a w Lublinie trwają przygotowania do realizacji nowej inwestycji spółki – największego obiektu handlowego we wschodniej Polsce, ze zintegrowanym sklepem Ikea.

W 2013 roku Inter Ikea Centre Group Polska stawia sobie za cel przede wszystkim utrzymanie tendencji wzrostowej obrotów najemców oraz zwiększenie liczby odwiedzających centra i parki handlowe. Również w tym roku nastąpi zakończenie rozbudowy Parku Handlowego Franowo w Poznaniu.

– Rok 2012 był dla nas z pewnością rokiem wyzwań: pogarszające się wskaźniki makroekonomiczne miały wpływ na naszą działalność. Jednak dzięki blisko 20-letniemu doświadczeniu w funkcjonowaniu na polskim rynku, dobremu zarządzaniu w naszych centrach handlowych, dbałości o relacje z najemcami, lepszym niż zakładane obrotom w części z nich oraz nowym otwarciom możemy uznać minione 12 miesięcy za czas udany – powiedział Mikael Andersson, dyrektor zarządzający Inter Ikea Centre Group Polska.

Przewidywanie rynkowych trendów i elastyczne dostosowywanie oferty handlowej do potrzeb klientów wpłynęły na dobry wynik obiektów IICGP. W samym 2012 roku przybyło w nich blisko 50 nowych sklepów. Najwięcej, bo aż 15, w gdańskim Parku Handlowym Matarnia. 13 nowych otwarć w zeszłym roku odbyło się w CH Port Łódź, 7 w Parku Handlowym Targówek i po 5 w Parkach Handlowych: Bielany i Janki. Do grona najemców IICGP dołączyły m.in. takie marki jak: Starbucks, Marks&Spencer i GoSport.

Satysfakcjonujące efekty przyniósł rozpoczęty w poprzednim roku proces zmiany profilu Parku Handlowego Matarnia w Gdańsku z typowo wnętrzarskiego na modowy.– Wprowadzenie nowych marek (Kari, Reserved, House oraz Rossmann i Douglas), a także otwarcia sklepów: pierwszego w Trójmieście Smyk Megastore i Home&you, przyniosły stały wzrost odwiedzalności, rekordową odwiedzalność w grudniu (prawie 0,5 mln osób) oraz średni wzrost dla całego roku na poziomie 13 proc. – wyjaśnia Mikael Andersson.

Dobre wyniki w 2012 roku wypracował także Port Łódź. O 9 proc. wzrósł czas przebywania w centrum, a obroty wzrosły o 10 proc.

We Wrocławiu i w Poznaniu w 2012 roku rozpoczęła się rozbudowa istniejących parków handlowych Inter Ikea Centre Group Polska. Dzięki przebudowie obecnego budynku i budowie nowej galerii, która ruszy wkrótce, wrocławski Park Handlowy Bielany stanie się największym centrum handlowym w Polsce ze 145 tys. mkw. GLA. Zakończenie rozbudowy planowane jest na przyszły rok.

Rok 2012 był bardzo istotny również dla inwestycji w Lublinie. W październiku został podpisany akt notarialny, na mocy którego zakończył się proces wymiany terenu pomiędzy miastem i IICGP. Dzięki temu, inwestor ma już 100 proc. ziemi potrzebnej do wybudowania dwupoziomowego centrum handlowego ze zintegrowanym sklepem Ikea. Także w minionym roku powstał projekt obiektu, którego architektura została zainspirowana Skandynawią i lokalnym krajobrazem Lubelszczyzny. Dzięki pracy nad komercjalizacją tego centrum zostały podpisane umowy najmu z Tesco, popularnymi markami LPP SA (m.in. Reserved, Mohito, House, home&you) oraz ze sklepem Smyk Megastore. Pierwsi klienci będą mogli zrobić zakupy w nowym centrum handlowym już w przyszłym roku.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016