LPP: wzrost przychodów w IV kwartale 2012 roku

Salon House

Salon House,

Przychody spółki LPP w czwartym kwartale 2012 roku wyniosły 962,1 mln zł wobec 789,3 mln zł w roku 2011. Zysk netto w tym okresie przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 148,2 mln zł, a rok wcześniej miał wartość 129,3 mln zł – podała spółka w komunikacie.

Zysk operacyjny w czwartym kwartale LPP odnotowała na poziomie 186,4 mln zł wobec 167,4 mln zł EBIT rok wcześniej.

Po czterech kwartałach 2012 roku LPP miała 353,5 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 455,7 mln zł zysku operacyjnego, około 1,83 mld zł zysku brutto ze sprzedaży i 3,2 mld zł przychodów

Przychody ze sprzedaży w sklepach sieci Reserved, Cropp Town, House i Mohito wzrosły w czwartym kwartale 2012 roku o 8,1 proc. W tym okresie w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 505,7 mln zł, a w placówkach Cropp prawie 170 mln zł. Z kolei w sklepach House sprzedaż wyniosła 138,9 mln zł, a w salonach Mohito 90,5 mln zł. Powierzchnia sieci sklepów w czwartym kwartale 2012 roku wzrosła o 37,9 tys. mkw. Spółka LPP na koniec roku 2012 dysponowała 1077 sklepami o łącznej powierzchni 433,9 tys. mkw.

Spółka LPP poinformowała, że zrealizowany w czwartym kwartale przyrost powierzchni sieci handlowych stanowił ponad 40 proc. przyrostu całorocznego. Realizacja tego osiągnięcia potwierdza możliwości organizacyjne LPP umożliwiające uruchomienie w 2013 roku planowanych sklepów o łącznej powierzchni około 145 tys. mkw.

Ponadto spółka przygotowuje się do otwarcia sklepów nowej marki Sinsay. 1 marca 2013 roku ruszy około 20 salonów tego brandu w różnych centrach handlowych m.in. w: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi i Poznaniu. Do końca marca sieć będzie liczyć 30 sklepów, dysponujących powierzchnią w przedziale 200-400 mkw. Bedą one pod tym względem zbliżone do sklepów Cropp i House.

Sklepy zlokalizowane będą przede wszystkim w centrach i galeriach handlowych. Marka Sinsay jest najnowszym brandem w portfelu spółki LPP, której asortyment przeznaczony jest dla dziewcząt w grupie wiekowej 15-24, ze szczególnym uwzględnieniem licealistek.

LPP SA to właściciel sieci sklepów odzieżowych. Do firmy należą salony marek Reserved, Cropp, House oraz Mohito. Większość z nich funkcjonuje  w centrach i galeriach handlowych. LPP poza Polską posiada salony sprzedaży w dwunastu krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016