Telepizza: 10 nowych pizzerii w 2013 roku

Telepizza

Telepizza

W 2013 roku firma Telepizza będzie kontynuować ekspansję na polskim rynku. Rozwój marki w naszym kraju ma być głównie oparty o system franczyzowy.

– Telepizza planuje otwarcia zarówno w centrach handlowych, jak i przy ulicach w miastach różnej wielkości. W tym roku firma zainteresowana jest szczególnie uruchomieniem nowych lokali w Poznaniu i Pile – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet Artur Gaweł, odpowiedzialny za rozwój firmy w Polsce centralnej i północnej. – Łącznie w tym roku planowanych jest 10 otwarć.

Przy współpracy franczyzowej Telepizza zapewnia analizę rynku i konkurencji na danym terenie, określenie planu finansowego, wyposażenie lokalu i jego adaptację. W fazie działań firma zapewnia pomoc przy realizacji akcji marketingowych, pomoc w szkoleniu kadry menedżerskiej i pracowników podstawowych oraz pomoc w prawidłowym funkcjonowaniu i realizowaniu podstawowych strategii firmy.

– Poszukujemy także franczyzobiorców w takich miastach jak: Kraków, Wrocław, Warszawa, Koszalin, Słupsk, Elbląg, Gdańsk, Kalisz, Bielsko-Biała, Wałbrzych oraz w aglomeracji śląskiej – dodaje Artur Gaweł. – Nowe lokale otwierane przez franczyzobiorców powinny mierzyć około 100 metrów kwadratowych.

Firma wymaga, aby lokal franczyzobiorcy znajdował się w mieście powyżej 40 tys. mieszkańców, w uzasadnionych przypadkach może być mniejsza liczba mieszkańców. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem własnym bądź dzierżawionym i posiadać zasoby finansowe na poziomie 120 tys. – 200 tys. zł. Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 10 tys. złotych na 10 lat. Dodatkowo Telepizza Poland sp. z o.o. umożliwia elastyczny system opłat miesięcznych w zależności od osiąganej sprzedaży.

Telepizza to marka, która poza Polską znana jest w takich krajach jak Hiszpania, Chile, Portugalia, Kolumbia, a od niedawna również Chiny. Pierwszy lokal powstał w Madrycie, gdzie obecnie znajduje się centrala firmy.

Sieć utworzona we wspomnianych krajach składa się z ponad 1000 lokali. W Polsce Telepizza obecna jest od 1992 r. Pierwszy lokal powstał w Warszawie przy ulicy Prostej. Obecnie sieć krajowa liczy 115 restauracji i sukcesywnie się rozwija dzięki wprowadzonemu w 2001 r. systemowi franczyzowemu.

Połowa lokali otwartych w Polsce działa na zasadach franczyzy. Polski oddział Telepizzy posiada także 2 centra logistyczno-produkcyjne i zatrudnia 2,5 tys. pracowników.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016