Ravel: trzy nowe salony w pierwszym kwartale 2013

Ravel

Ravel

Ravel sp. z o.o. właściciel sieci Ravel oferująca odzież dla młodzieży dysponuje siecią ponad 40 salonów. 23 sklepy to salony własne, a 18 franczyzowe. Spółka posiada też 4 sklepy na Litwie.

– Perspektywy na 2013 rok nie są zbyt optymistyczne, dlatego do każdej inwestycji należy podchodzić bardzo indywidualnie a kluczowymi kwestiami są: atrakcyjność lokalizacji ( chodzi zarówno o umiejscowienie samej galerii jak również o położenie salonu wewnątrz galerii) oraz warunki najmu. Rynek staje się coraz bardziej nasycony, duża konkurencja, podaż nowych powierzchni w powstających nowych galeriach handlowych oraz spadek popytu w segmencie odzieżowym powoduje, iż przez najbliższy rok będziemy ostrożnie podchodzić do pozyskiwania nowych lokalizacji – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Mirosław Mazur, dyrektor działu sprzedaży, Ravel sp. z o.o.

Zdaniem przedstawicieli sieci,  szybkie zwiększanie się powierzchni handlowej przeznaczonej do wynajęcia nie zawsze powoduje równie szybką reakcję wynajmujących.

– Będziemy starali się lokować w miejscach o największym potencjale sprzedaży jednakże niekoniecznie w tzw. najlepszych galeriach, gdyż nie zawsze zapewniają one pożądany stosunek kosztów najmu do realizowanych obrotów. Pomyślnie przebiega  współpraca z naszymi franczyzobiorcami –  wręcz z pewnym zdumieniem zaobserwowaliśmy w ostatnim czasie zwielokrotnione zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców otwarciem sklepu naszej marki – co tłumaczymy sobie głównie spadkiem ilości aktywnie działających marek na polskim rynku – dodaje Mazur.

W 2012 roku powstało pięć nowych salonów Ravel  w oparciu o system franczyzowy. Spółka zamierza  prowadzić dalszą ekspansję w takiej formule.

– W pierwszym kwartale 2013 roku  zaplanowane są otwarcia trzech kolejnych salonów franczyzowych: w Koszalinie, Oświęcimiu oraz Nowym Sączu. W sprawie  kolejnych inauguracji trwają rozmowy i mamy nadzieję, że uda się poprawić liczbę otwarć z roku ubiegłego – podsumowuje Mazur.

Ravel sp. z o.o. poszukuje franczyzobiorców będących w posiadaniu lokalu o powierzchni 140-160 mkw. Przewidywana minimalna kwota inwestycji – ok. 50 do 100 tys. zł. zależna jest od standardu obejmowanego lokalu. Franczyzodawca nie pobiera opłat: wstępnej, marketingowej i bieżącej. Proponowana przez franczyzodawcę lokalizacja musi spełniać kryteria przyjęte dla marki Ravel.

Marka Ravel powstała w 1989 roku. Skierowana jest do młodzieży która sama decyduje już o swoich wydatkach. Oferuje wygodę, estetykę i wysoką jakość towarów za przystępną cenę. Tworzone kolekcje uwzględniają najnowsze trendy mody.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016