Wojciech Filipczyk
Wojciech Filipczyk

– Plany ekspansji zakładają obecność Kakadu we wszystkich miastach z ludnością powyżej 100 tys. Zanim jednak rozpoczniemy ekspansję na północ chcemy jeszcze zagospodarować potencjał Górnego Śląska i zachodniej Polski – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Wojciech Filipczyk, prezes zarządu Kakadu sp. z o.o.

W marcu tego roku Kakadu otworzy sklep w centrum handlowym Europa Centralna w Gliwicach. Będzie to 38. salon sieci na terenie kraju.

– Oczywiście szybkość ekspansji zależna jest od poziomu gotówki, którą trzeba zainwestować w każdy planowany lokal. Całe szczęście Kakadu z jednej strony ma za sobą silne wsparcie inwestorów z drugiej zaś strony nie najgorszą kondycję finansową. Branża zoologiczna jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się branż w Polsce jednak nie jest  branżą łatwą. Bardzo dużo zależy tu od poziomu świadomości i wiedzy polskich klientów, którzy w dalszym ciągu w większości karmią zwierzęta tym co im zostanie na talerzu po obiedzie. W tym przypadku Polska jeszcze bardzo odbiega od rozwiniętych krajów europejskich. Wraz ze wzrostem świadomości i zmianą sposobu karmienia zwierząt domowych zmienia się również rynek, a w konsekwencji rośnie zapotrzebowanie na takie sklepy jak Kakadu. Dlatego też nasze plany ekspansji zakładają otwieranie kilku a nawet kilkunastu sklepów rocznie – podsumowuje Filipczyk.

Obok planów  rozwoju sieci sklepów Kakadu i w celu wykorzystania potencjału rynku, spółka pracuje nad strategią dla samej marki Kakadu. Podstawowym i głównym celem tej strategii, jak podkreślają przedstawiciele sieci,  jest przyciągnięcie większej liczby osób do centrów handlowych, w których są zlokalizowane sklepy i tym samym przyciągnięcie większej liczby osób odwiedzających sklepy zoologiczne.

Pierwszy sklep Kakadu uruchomiono kilkanaście lat temu. Obecnie w sieci znajduje się 37 sklepów zlokalizowanych w centrach i parkach handlowych w dużych miastach w Polsce. Aktualnie największą liczbę sklepów Kakadu ma w Warszawie ( 16 placówek). Po kilka sklepów posiada we Wrocławiu, Krakowie, Białymstoku, Łodzi i Poznaniu. Głównym celem krótko i średnioterminowej ekspansji spółki są duże miasta w których jeszcze nie ma salonów Kakadu.