Evelyn Higler, Ikea: Polska to dla nas szczególny rynek

Evelyn Higler, dyrektor sieci Ikea w Polsce

Evelyn Higler, dyrektor sieci Ikea w Polsce

– Ingvar Kamprad, założyciel Ikea, niejednokrotnie podkreślał znaczenie polskiego rynku dla rozwoju całej firmy, nazywając nawet Polskę swoją drugą żoną. Ikea działa w Polsce od wielu lat i jest to dla nas bardzo ważny rynek zarówno pod względem zakupów, jak i sprzedaży. Obecnie współpracujemy z kilkudziesięcioma polskimi producentami mebli, rozwijamy też nasze własne fabryki – Swedwood i Swedspan – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Evelyn Higler, szefowa sieci Ikea w Polsce.

W latach finansowych 2011 i 2012 Polska znalazła się na trzecim miejscu, po Rosji i Chinach, pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży produktów Ikea na świecie.

– W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży w Polsce wzrosły aż o 12,2 proc. i osiągnęły poziom 1,91 miliarda złotych. Jednak przed nami wciąż jest jeszcze wiele wyzwań. Polacy kochają swoje domy, a z Ikeą mogą je urządzić stosownie do swoich potrzeb, by żyło im się lepiej na co dzień. Oferujemy im przystępne ceny, dzięki czemu wiele osób może sobie pozwolić na zakup naszych mebli, a także rozwiązania umożliwiające życie w sposób bardziej ekologiczny, a jednocześnie oszczędny. W czasach kryzysu jest to szczególnie istotne – dodaje Evelyn Higler.

Zarząd spółki podkreśla, że Polska ma ogromny potencjał, dlatego planuje dalszy rozwój na tym rynku. W planach są inwestycje w nowe sklepy Ikea oraz centra i parki handlowe w pobliżu większych miast.

– Ikea buduje swoje sklepy na obrzeżach dużych miast, tak by być dostępną dla wielu ludzi. Tuż obok sklepów otwieramy centra i parki handlowe, za budowę których odpowiedzialna jest nasza siostrzana spółka, Inter Ikea Centre Polska. Nie ujawniamy konkretnych kwot, ale mogę powiedzieć, że w ostatnich latach poczyniliśmy znaczące inwestycje w rozwój Ikei na polskim rynku i planujemy dalszy dynamiczny rozwój. Wszystkie inwestycje realizujemy ze środków własnych, co zapewnia bezpieczeństwo oraz gwarantuje stabilny wzrost firmy – podkreśla Evelyn Higler.

Obecnie Ikea ma w Polsce osiem sklepów działających w największych polskich miastach. Łączna powierzchnia wszystkich tych obiektów wynosi ok. 230 tys. mkw. Średnia powierzchnia jednego sklepu mierzy ok. 30 tys. mkw. W 2013 roku Ikea zamierza rozpocząć budowę sklepu w Lublinie. Posiada też tereny pod budowę nowych sklepów i centrów handlowych w Bydgoszczy, Częstochowie, Świlczy koło Rzeszowa oraz Opolu.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016