Paul Marciano, CEO Guess
Paul Marciano, CEO Guess

W najbliższych tygodniach przy Placu Trzech Krzyży zostanie otwarty flagowy salon marki Guess oferujący najbardziej ekskluzywną kolekcję marki Guess by Marciano. Będzie to pierwszy salon w Polsce oferujący pełną linię Guess by Marciano. W grudniu ubiegłego roku firma otworzyła pierwszy salon własny marki Guess oferujący kilka kolekcji brandu w Centrum Handlowym Złote Tarasy (285 mkw. pow.).

– Polska gospodarka cały czas podlega dynamicznemu rozwojowi. Mimo globalnego kryzysu optymizm klientów nie słabnie, a rynek detaliczny ewoluuje. Polacy coraz więcej podróżują po świecie i coraz częściej wybierają renomowane światowe marki, co również przekłada się na kwestie mody i stylu. Obserwując rozwój biznesu na wiodących rynkach europejskich, Polska oraz kraje Europy Wschodniej otwierają przed marką Guess szerokie możliwości rozwoju. Ze względu na to Guess wybrał Polskę jako strategiczną lokalizację, z której będą zarządzane regionalne biura krajów Europy Środkowo-Wschodniej – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet Paul Marciano, CEO and creative director Guess Inc.

Firma Guess wcześniej analizowała jak wygląda zainteresowanie marką w Polsce na podstawie działalności franczyzowych salonów.

– Marka Guess jest obecna w Polsce od 2009 roku i od tego czasu notuje ciągły wzrost sprzedaży. Utworzenie głównej siedziby w Polsce pozwoli na kontrole dystrybucji oraz zapewni pełną, zgodną z korporacyjnymi standardami, obsługę pozostałych rynków, a także umożliwi zaprezentowanie dużo szerszej oferty, co pozytywnie wpłynie na prestiż marki – dodaje Paul Marciano. – Otwarcie w Polsce biura oraz profesjonalnego showroomu dla każdej lini produktowej z pewnością pozytywnie wpłynie zarówno na status jak i na rozpoznawalność marki, stanowiąc jednocześnie wsparcie dla jej dalszego rozwoju w Polsce oraz na kluczowych rynkach Europy Wschodniej. Do kwietnia 2013 roku chcemy posiadać osiem salonów własnych, jednocześnie nadal rozbudowywać sieć franczyzową jak również dbać o rozwój kanału multibrandowego.

W chwili obecnej właściciel marki zainteresowany jest rozwojem sieci salonów w największych miastach kraju.

– Na początek jesteśmy zainteresowani Warszawą, ale poza tym również Trójmiastem, Poznaniem, Krakowem, Wrocławiem i Łodzią. W pierwszej fazie skupimy się na największych miastach. Lokalizacje w Warszawie to oczywiście Złote Tarasy i Plac Trzech Krzyży, ale również Arkadia i Galeria Mokotów. Poza Warszawą będziemy skupiać się na najbardziej prestiżowych centrach takich jak Galeria Krakowska, Silesia City Center czy Galeria Bałtycka. Sklepy Guess będą również otwierane w niszowych lokalizacjach takich jak Klif, które skupiają wyselekcjonowane marki i bardziej świadomych klientów – twierdzi CEO Guess.

Pełny wywiad z Paulem Marciano zostanie opublikowany w magazynie Shopping Center Poland.

Paul Marciano (ur. w Maroko) amerykański projektant mody pochodzenia żydowskiego. Współzałożyciel firmy Guess Inc.

Firma Guess Inc. posiada obecnie ok. 1500 salonów marki, które znajdują się w 90 krajach. Artykuły z logo Guess można kupić za pośrednictwem oficjalnego sklepu internetowego o zasięgu globalnym. Właścicielem marki na świecie jest Guess Inc. z Los Angeles. Za rozwój salonów w Polsce będzie odpowiadać firma Guess Poland sp. z o.o.