Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie

Spółka Deichmann w 2013 roku przeznaczy 30 mln zł na rozwój sieci sklepów w Polsce. – Planujemy uruchomić około 23 nowych sklepów. 70 proc. tej kwoty przeznaczymy na otwarcia, a 30 proc. na modernizację. Dodam, że zarówno uruchomienie nowego sklepu, czy modernizacja istniejącej placówki to inwestycja rzędu 1 mln zł – powiedział portalowi Retailnet Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie sp. z o.o.

– Jesteśmy odważni jeśli chodzi o myślenie o strefie oddziaływania. Otwieramy nowe sklepy już w miastach 20-30 tysięcznych. Na pewno ta suma otwarć korzystnie wpłynie na umocnienie się naszej pozycji na rynku. Natomiast jeśli chodzi o obroty ze sprzedaży, to ten rok może być trudniejszy niż poprzedni. Wynika to z danych makroekonomicznych, słabej dynamice wzrostu płac oraz utrzymującym się wzroście cen. Jednak dzięki temu, że jesteśmy bliżej klienta z optymizmem patrzymy w przyszłość. Od lat oferujemy naszym klientom produkt o bardzo dobrej relacji jakości do ceny. Dlatego mam nadzieję, że nawet jeśli przeciętny polski konsument ma trochę mniej pieniędzy na obuwie, to skorzysta z oferty Deichmanna – dodał Wojciech Normand.

Deichmann Obuwie sp. z o.o. została zarejestrowana w 1996 roku. Właścicielem  polskiego oddziału jest firma Deichmann – Schuhe Service GMBH. Obecnie funkcjonuje 211 sklepów m.in. w galeriach i parkach handlowych. Średnia powierzchnia otwieranych punktów wynosi ok. 450 mkw. Spółka prowadzi również sprzedaż w sklepie internetowym www.deichmann.com, w ofercie którego docelowo znajdzie się około 1,5 tys. artykułów. W sklepach Deichmann dostępne jest obuwie marek: Elefanten, Gallus, Medicus, 5th Avenue, Graceland, Voctory, Adidas, Nike, Puma oraz Fila. Na koniec 2011 roku Deichmann w Polsce liczył 196 salonów oraz zatrudniał 1849 osób. Spółka Deichmann Obuwie w 2011 roku odnotowała obroty w wysokości 746 mln zł i sprzedała ponad 8,1 mln par butów.

Firma Deichmann SE powstała w 1913 roku jako przedsiębiorstwo rodzinne i nadal pozostaje w rękach rodziny założycielskiej. Prawie stuletnia historia firmy ma swój początek w Essen. Dziś nadal znajduje się tam główna centrala grupy. Firma Deichmann na koniec 2011 roku posiadała 3 175 sklepów w 22 krajach (Niemcy, Polska, Szwecja, Litwa, Czechy, Słowacja, Austria, Dania, Holandia, Wielka Brytania, Szwajcaria, Węgry, Słowenia, Włochy, Chorwacja, Rumunia, Serbia, Bułgaria, Turcja, Hiszpania oraz USA) i zatrudniała 32,5 tys. pracowników. Deichmann jest wiodącą marką zarówno na niemieckim, jak i europejskim rynku obuwniczym. Grupa Deichmann w 2011 roku osiągnęła obroty na poziomie 4,13 mld euro. To wzrost o 5 proc. w porównaniu do roku 2010. Ponadto firma w tym okresie sprzedała 156 mln par butów na świecie. Deichmann SE wytwarza 44 proc. obrotu całej grupy. W 2011 roku jej obrót wyniósł 1,84 mld euro. Charakterystyczną cechą firmy Deichmann jest finansowanie jej rozwoju z własnych środków, bez kredytów i pożyczek.