Restauracja Sphinx

Firma Sfinks Polska SA, która zarządza restauracjami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło planuje w 2013 roku dalszy rozwój sieci. Będzie otwierać restauracje w systemie operatorskim (gdy inwestycje są po stronie Sfinksa) oraz franczyzowym (gdy przedsiębiorca sam inwestuje). Te modele pozwalają obniżyć koszty pracy, zarządzania w sieci oraz pozostałe koszty operacyjne.

W tym roku zostanie uruchomionych do 10 restauracji we franczyzie. W ubiegłym roku omawiana spółka  otworzyła 10 placówek oraz zamknęła 15.

Sfinks Polska zarządza 107 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx (segment casual dining), 8 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 7 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining.

Sfinks Polska po trzech kwartałach 2012 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 128 mln zł, co oznacza obroty na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu roku 2011. Jednocześnie Sfinks zanotował kolejny znaczący wzrost zysku brutto na sprzedaży – po 9 miesiącach br. wyniósł on 13,3 mln zł wobec 7,2 mln zł za rok wcześniejszy. Taki wynik oznacza poprawę rentowności sieci o 85 proc. rok do roku.

Przedstawiciele Sfinks Polska SA będą uczestnikami wiosennej edycji Shopping Center Forum 2013, która odbędzie się 7 marca 2013 roku w Hotelu Hilton w Warszawie. W jednodniowej edycji wiosennej Forum weźmie udział 600 uczestników. Więcej informacji na temat wydarzenia na stronie scf.retailnet.pl.