Big Star: ekspansja tylko w najlepszych lokalizacjach

Dagmara Kucharska

Dagmara Kucharska

Obecnie działa 238 sklepów Big Star w Polsce i za granicą. Na sieć składa się 13 sklepów firmowych, 90 sklepów agencyjnych, 66 sklepów dealerskich oraz 12 outletów. Sieć eksportowa to 57 punktów handlowych w 12 krajach (min. Niemcy, Białoruś, Słowacja, Liban).

Firma aktualnie prowadzi szereg działań restrukturyzacyjnych, mających na celu podwyższenie jakości i wizerunku sklepów oraz świadczonych w nich usług. Regularne audyty w opinii zarządu, weryfikują sklepy pod kątem wizerunkowym, handlowym oraz kosztowym. Oprócz restrukturyzacji działających placówek realizowana jest konsekwentnie ekspansja sieci, również  za granicą. Planowane są m.in pierwsze otwarcia w Chorwacji.

– Obecnie Big Star planuje, na podstawie podpisanych umów z wynajmującymi i partnerami pięć otwarć w Polsce w 2013 roku. Mówimy tu o lokalizacjach w CH Europa Centralna Gliwice, Galerii Katowickiej, CH Wzgórze w Gdyni, Poznań City Center oraz outlet Factory Annopol. Lista otwarć na 2013 rok nie jest jeszcze zamknięta, gdyż firma prowadzi szereg zaawansowanych negocjacji z wynajmującymi – powiedziała w rozmowie z portalem Retailnet Dagmara Kucharska, dyrektor handlowy, Big Star Polska.

Średnia powierzchnia salonu monobrandowego Big Star wynosi 120 mkw. Firma systematycznie prowadzi liftingi sklepów, upodobniając je do aktualnie obowiązujących modeli. Obecnie nowo otwierane sklepy realizowane są w konceptach Berlin i Authentic, a czynnikiem decydującym o wyborze modelu jest lokalizacja sklepu i jego zakładany potencjał. Docelowo spółka zakłada ujednolicenie całej sieci w koncepcie Authentic w dwóch wariantach kosztowych – uproszczonym i pełnym.

W 2012 roku firma uruchomiła 6 nowych sklepów w Polsce.

– W związku z dużym nasyceniem rynku sklepami Big Star firma poszukuje lokalizacji w najlepszych centrach handlowych. Lokale, o których mowa, powinny mieć powierzchnię w przedziale 130-150 mkw. – dodaje Dagmara Kucharska.

Core target marki Big Star to mężczyźni i kobiety w miastach powyżej 70 tys. mieszkańców z minimum średnim wykształceniem, w wieku 25-35 lat. Według badań Pentor RI z 2010 r. Big Star był najczęściej kupowaną marką jeansową wśród Polaków.

Początki firmy Big Star Limited sp. z o.o. są ściśle związane z pojawieniem się marki na rynku polskim w roku 1990 na podstawie praw do dystrybucji na terenie Polski, Czech, Słowacji, Litwy i Białorusi. W 1994 roku powstała polsko- szwajcarska spółka joint venture Big Star Limited, przekształcona po roku w Big Star Limited, w której 2/3 stanowią polskie udziały.

W ciągu kolejnych dwunastu lat firma rozwijała sieć sprzedaży w kraju i za granicą. Równocześnie zwiększał się także udział polskiego kapitału w spółce. W 2007 roku firmy w 100 proc. została przejęta przez polskich udziałowców- Bogdana Kaczmarka i Wiesława Kosterę.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016