Salon Louis Vuitton
Salon Louis Vuitton

Przedstawiciele firmy Moët Hennessy Louis Vuitton, potwierdzili oficjalnie zamiar otwarcia pierwszego salonu marki Louis Vuitton w Polsce. Butik znajdzie się w najbardziej ekskluzywnym domu handlowym w Warszawie – Vitkac.

Salon zajmie powierzchnię około 270 mkw. i znajdzie się w otoczeniu innych renomowanych marek m.in.: Gucci, Yves Saint Laurent, Lanvin czy Giorgio Armani. W salonie mają się znaleźć zarówno skórzane torby z monogramem LV, które są najbardziej charakterystycznym produktem marki, jak i inne wyroby – okulary przeciwsłoneczne, walizki, szale, obuwie.

W salonie, który zostanie otwarty do końca czerwca 2013 roku dostępna będzie również kolekcja damskiej i męskiej odzieży Louis Vuitton.

Firma LVMH od dawna obserwowała polski rynek dóbr luksusowych. Branżę najbardziej zaskoczyło potwierdzenie otwarcia salonu w chwili, kiedy prezes grupy LVMH Bernard Arnault zapowiedział zwolnienie światowej ekspansji marki. Marka dostępna jest w 65 krajach na świecie i ekspansja na kolejnych rynkach mogłaby się przyczynić do postrzegania Louis Vuitton jako mniej luksusowej.

– Rynek dóbr ekskluzywnych w Polsce stale się powiększa, pomimo spowolnienia gospodarczego, z jakim mamy do czynienia w Europie. Według raportu KPMG, zwiększa się liczba osób zamożnych i bogatych oraz rośnie ich dochód w części przeznaczonej na dobra luksusowe. Z opracowania wynika również, że deklarowane roczne wydatki na dobra luksusowe powiększą się z 36,8 mld zł do 46,4 mld zł w 2015 roku. Jednocześnie, stale zwiększa się również liczba światowych marek obecnych na polskim rynku – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet, Mariusz Czerwiak, associate director w dziale wynajmu powierzchni handlowych firmy Jones Lang LaSalle.

– Jesienią 2012 roku w Polsce dostępnych było 68 proc. światowych kluczowych marek (w porównaniu do 53 proc. w 2009). Dla znanych sieci odzieżowych Polska jest nadal interesującym, ciągle rozwijającym się rynkiem z dużym potencjałem czyli miejscem, w którym warto inwestować. Potwierdzeniem jest rosnąca pozycja obiektów z ofertą z wysokiej półki takich jak np. Vitkac i Klif w Warszawie – dodaje Mariusz Czerwiak.

Jak informują przedstawiciele firmy LVMH na umocnienie wizerunku marki ma wpłynąć polepszenie jakości obsługi w salonach, a także ostatnia podwyżka cen produktów, którą grupa wprowadziła w europejskich sklepach w listopadzie ubiegłego roku.

Salon w domu handlowym Vitkac zostanie otwarty przez firmę LVMH. Spółka, która będzie odpowiedzialna za rozwój marki w Polsce została zarejestrowana w sierpniu 2012 roku pod nazwą Louis Vuitton Polska sp. z o.o.

Obecnie na świecie działa 461 salonów marki Louis Vuitton. Do grupy LVMH – największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych należą inne ekskluzywne marki odzieżowe: Fendi, Donna Karan, Loewe, Marc Jacobs, Céline, Kenzo, Givenchy, Thomas Pink, Pucci, Berluti. Także Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton.