Butik Swarovski

Spółka Swarovski Poland w 2013 roku uruchomi trzy butiki partnerskie w centrach handlowych. – Nowe salony sieci Swarovski zostaną otwarte w Galerii Katowickiej, w Poznań City Center oraz w CH Wzgórze w Gdyni. Ponadto prowadzimy rozmowy dotyczące otwarcia butiku we Wrocławiu – powiedziała portalowi Retailnet Viola Wrześniak, PR Manager, Swarovski Poland sp. z o.o.

Swarovski Poland sp. z o.o. posiada 18 butików w Polsce, w tym pięć własnych i 13 partnerskich. Średnia powierzchnia butików wynosi od 40 mkw. do 60 mkw. Sklepy Swarovski głównie znajdują się w największych centrach handlowych, wyjątkiem jest butik w Krakowie przy ul. Floriańskiej. Wszystkie nowe sklepy powstają według nowej aranżacji. Swarovski w tych działaniach połączył siły ze słynnym projektantem Tokujinem Yoshioką. Nowa koncepcja skupia się wokół motywu zwanego Crystal Forest, podkreślając nieskończone możliwości kryształu oraz związki firmy z naturą.

Spółka w 2011 roku uruchomiła cztery sklepy: w CH Arkadia w Warszawie, CH Promenada w Warszawie, Galerii Echo w Kielcach i Galerii Malta w Poznaniu. Natomiast w 2012 powstał jeden butik, który mieści się w Galerii Rzeszów.

Firma Swarovski to największy producent wyrobów ze szlifowanego kryształu na świecie, co sezon przygotowuje kolekcje biżuterii, zegarków i akcesoriów, a także elementów dekoracji wnętrz. Firma posiada prawie 1900 salonów sprzedaży na całym świecie, które ofertują kryształowe kolekcje.

Daniel Swarovski, czeski wynalazca, osiadł w wiosce Wattens, w austriackim Tyrolu w 1895 roku. Zabrał ze sobą maszynę do szlifowania i polerowania kryształowych kamieni jubilerskich własnego projektu. Tak wyglądały początki kariery Swarovskiego, światowego lidera w produkcji szlifowanego kryształu. Zrewolucjonizował on świat mody i zajął się produkcją kryształu dla branży mody i jubilerstwa, a od niedawna również do oświetlenia, architektury oraz wyposażenia i dekoracji wnętrz. Obecnie firma jest kierowana przez czwarte i piąte pokolenie spadkobierców założyciela i swoim zasięgiem ogarnia cały świat, zatrudniając 23 tys. pracowników, prowadząc działalność w ponad 120 krajach i generując obrót w wysokości 2,06 mld euro w 2010 roku.