Artur Garnczarek, Sephora: planujemy wprowadzić w Polsce inne kanały sprzedaży

Artur Garnczarek, Sephora

Artur Garnczarek, Sephora

Sephora jest jedną z firm, które dużo inwestują w rozwój multichannel retailing. Na zachodzie firma prowadzi sprzedaż produktów dostępnych w salonach stacjonarnych także za pośrednictwem innych kanałów sprzedaży. Firma rozważa wprowadzenie tego typu rozwiązań także w Polsce.

– Multichannel retailing wykorzystujemy choćby we Francji, gdzie oprócz tradycyjnych sklepów, prowadzimy także sprzedaż internetową. Uruchomiliśmy tam również wiele dodatkowych aplikacji, które pomagają naszym pracownikom w lepszej obsłudze klientów. Cieszymy się, że te rozwiązania są postrzegane przez kupujących jako nowinki technologiczne, gdyż wzmacnia to wizerunek Sephora, jako najbardziej innowacyjnej sieci perfumerii – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet Artur Garnczarek, dyrektor ds. sprzedaży Sephora Polska.

We Francji firma wykorzystuje na przykład mobilne kasy, czyli urządzenia zbudowane na bazie iPada, które są połączone bezprzewodowo z systemem kasowym perfumerii. Urządzenia mają wbudowany czytnik kart kredytowych. Mobilne kasy po raz pierwszy zostały zastosowane w Stanach Zjednoczonych, a w związku z tym, że ich wykorzystanie znacznie przyspiesza transakcje, przeniesione zostały także do Francji.

– Innym przykładem innowacyjnego rozwiązania stosowanego nad Sekwaną jest aplikacja, która jest sprzężona z naszym sklepem internetowym i systemem rejestrującym transakcje w naszych perfumeriach. Dzięki niej nasi pracownicy mogą sprawdzić jakich zakupów dokonywał wcześniej klient za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży i na tej podstawie trafniej mu doradzić. Na przykład zdarza się, że nasze klientki nie pamiętają numerów odcieni kosmetyków kolorowych lub nazw używanych kolorów szminek, a ta aplikacja pomaga naszemu personelowi odnaleźć wcześniej kupowany produkt. Jest to bardzo użyteczne połączenie e-commerce ze sprzedażą stacjonarną – dodaje Artur Garnczarek.

Firma zastanawia się czy model działania tych dwóch kanałów sprzedaży sprawdzi się także w Polsce.

– Myślę, że wiele rozwiązań stosowanych z powodzeniem na innych rynkach znajdzie zastosowanie także w naszym kraju, choć z punktu widzenia operacyjnego czy procesowego nie jest to jednak takie proste. Obecnie intensywnie pracujemy nad uruchomieniem sprzedaży internetowej w Polsce. Prace nad uruchomieniem sklepu online są już na bardzo zaawansowanym etapie. Jest to skomplikowany proces, gdyż Sephora oferuje kilkanaście tysięcy produktów – dodaje dyrektor ds. sprzedaży Sephora Polska.

Firma Sephora prowadzi obecnie w Polsce 92 perfumerie. Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska