Monnari
Monnari

Akcje odzieżowej spółki Monnari w ciągu dwóch dni wzrosły prawie o 33 proc. do 2,29 zł. Od połowy lutego zwyżka sięga 80 proc. To za sprawą dobrych wyników finansowych, które spółka odnotowała w całym 2012 roku.

Przychody Monnari w 2012 roku wyniosły 131,7 mln zł, czyli wzrosły o 14 proc. w porównaniu do 2011 roku. Natomiast zysk netto w tym okresie wyniósł 8,2 mln zł wobec straty na poziomie 4,9 mln zł rok wcześniej. W samym IV kwartale 2012 roku spółka wypracowała 42,8 mln zł przychodów, a to wzrost o 22 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Ponadto w 2012 roku koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły tylko o 3 proc. Oznacza to, że przy większych przychodach spółce udało się utrzymać dyscyplinę kosztów. Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 2,1 proc., z 50,4 proc. w 2011 do 52,5 proc. Do wzrostu przychodów przyczynił się też rozwój sklepu internetowego, który pod względem sprzedaży jest jednym z 10 najlepszych punktów sprzedaży. Na powyższe wyniki wpływ miała również prowadzona od dwóch lat restrukturyzacja firmy.

W zeszłym roku Monnari otworzyła siedem salonów i  a zamknęła jeden nierentowny punkt. Łącznie na koniec 2012 roku działały 102 salony.

Zarząd spółki Monnari Trade SA planuje w 2013 roku dalszy rozwój sieci sklepów. W pierwszym półroczu 2013 roku uruchomi około pięciu salonów. W najbliższym czasie spółka planuje m.in. otwarcie salonu o powierzchni blisko 150 mkw. w Galerii Jantar w Słupsku.

Spółka Monnari Trade istnieje na polskim rynku od 1998 roku i sprzedaje swoje towary w salonach firmowych, salonach outletowych oraz w sklepie internetowym. Najwięcej sklepów ma w województwie śląskim, dolnośląskim, mazowieckim, małopolskim. Salony sieci mają od 150 mkw. do 200 mkw. powierzchni handlowej i w większości znajdują się w galeriach i centrach handlowych w większych miastach w Polsce. Monnari to marka, która kreuje odzież oraz dodatki dla kobiet powyżej 30 roku życia.