Grupa Charles Vögele: szwajcarska sieć odzieżowa może wycofać się z Polski

Salon sieci Vögele

Salon sieci Vögele

Spółka odzieżowa Charles Vögele poinformowała, że w związku ze słabymi wynikami finansowymi sieci sklepów w Polsce, Czechach i na Węgrzech w 2012 roku, nie wyklucza zakończenia działalności w tych krajach. Zarząd spółki w 2013 roku będzie optymalizował działania przedsiębiorstwa i skupi się na rynkach podstawowych.

Sprzedaż firmy Charles Vögele w 2012 roku wyniosła 972 mln franków szwajcarskich i był to spadek o 3 proc. w porównaniu do 2011 roku (ponad 1 mld CHF). Natomiast zysk operacyjny spółki (EBITDA) powiększył się o 4 mln do 17 mln franków.

Sieć sprzedaży marki Charles Vögele w Polsce funkcjonuje od 2006 roku. Obecnie firma posiada 16 sklepów w galeriach i centrach handlowych na terenie kraju. Średnia powierzchnia otwieranych sklepów wynosi 700-1000 metrów kwadratowych.

Grupa Charles Vögele z główną siedzibą w Szwajcarii jest przedsiębiorstwem działającym na detalicznym rynku mody w Europie. Charles Vögele posiada 812 sklepów w dziewięciu krajach: w Szwajcarii, Niemczech, Austrii, Słowenii, Holandii, Belgii, na Węgrzech, w Polsce i Czechach. Firma oferuje odzież dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Zatrudnia 6,7 tys. pracowników

Charles i Agnes Vögele założyli w 1955 roku spółkę Charles Vögele GmbH w Zurychu. Asortyment na pierwszych 58 metrach kwadratowych sklepu składał się ze specjalnej odzieży dla kierowców jednośladów. Na początku Agnes Vögele samodzielnie zajmowała się zakupem towaru, sprzedażą i księgowością. Charles Vögele przystąpił do pracy we własnym przedsiębiorstwie dopiero w 1960 roku. Był przy tym w latach 60-tych słynnym szwajcarskim kierowcą wyścigowym.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016