Salon sieci New Yorker
Salon sieci New Yorker

New Yorker jest jedną z największych sieci modowych w Europie. Obecnie posiada 965 sklepów w 37 krajach, w tym 81 w Polsce. Ostatnio uruchomiony sklep w Polsce znajduje się w Centrum Handlowym Europa Centralna. Sieć na polskim rynku działa od 1998 roku. Pierwszy sklep marki został otwarty w Poznaniu (pow. 1,4 tys. mkw.).

Przedstawiciele spółki, w tym Joachim Strobel, szef ekspansji New Yorker w Europie będzie uczestnikiem wiosennej edycji Shopping Center Forum 2013.

New Yorker to popularna marka odzieżowa skierowana do młodych i dynamicznych ludzi. Marki własne w sklepach New Yorker to: Fishbone oraz Fishbone Sister (odzież sportowa oraz streetwear); Amisu (najnowsze trendy w modzie kobiecej); Smog (najnowsze trendy w modzie męskiej) oraz Censored (bielizna oraz kostiumy kąpielowe).

W Polsce za rozwój sieci odpowiada New Yorker Polska sp. z o.o. należąca do New Yorker Retail International.

W 2012 roku otwarto sklepy New Yorker w ciechanowskim Marcredo Center o powierzchni 650 mkw., a także w bełchatowskiej Galerii Olimpia (pow. 700 mkw.). Kolejne sklepy sieci będą otwierane w centrach handlowych m.in.: w Galerii Solnej (Inowrocław), w CH Wzgórze (Gdynia), w Atrium Felicity (Lublin), i w Galerii Warmińskiej (Olsztyn).

Otwieranie nowych sklepów sieci New Yorker poprzedza szczegółowa analiza warunków lokalnych oraz dokładne badanie potencjału. Spółka szczególną uwagę poświęca czynnikom demograficznym, sile nabywczej oraz infrastrukturze w danym mieście. Głównym celem, jak informuje firma, jest pozyskiwanie najlepszych lokalizacji. Są nimi często odwiedzane deptaki i śródmieścia lub centra handlowe, dysponujące dużymi powierzchniami sprzedaży oraz atrakcyjnym tenant mix.

Międzynarodową ekspansję spółka rozpoczęła w roku 1994. Pierwszym obcym rynkiem była Austria. Głównym elementem strategii firmy New Yorker jest wkraczanie na kolejne rynki zbytu i ekspansja. Spółka poszukuje nowych rynków zbytu – zarówno w Europie jak i poza nią. Skupia się także na regularnej optymalizacji istniejących powierzchni sprzedaży, polegającej np. na zastępowaniu małych sklepów dużymi. Od 2005 roku rozwija sieć także za pomocą franczyzy. Obecnie współpraca franczyzowa dotyczy przede wszystkim rynku w Rosji i na Bliskim Wschodzie, natomiast w przyszłości ta koncepcja ma być poszerzana i stosowana również na innych nowych rynkach także poza Europą.

Shopping Center Forum 2013 Spring Edition odbędzie się 7 marca 2013 roku w Hotelu Hilton w Warszawie. W jednodniowej edycji wiosennej Forum weźmie udział 600 uczestników. Więcej informacji na temat wydarzenia na stronie www.scf.retailnet.pl.