Dayli: ponad 40 nowych drogerii w Polsce w tym roku

Sklep Dayli

Sklep Dayli

Firma Dayli Polska sp. z o.o. zapowiada wzmożoną ekspansję sieci drogerii Dayli. W planach na 2013 rok jest otwarcie kilkudziesięciu nowych lokali w miastach różnej wielkości na terenie całej Polski.

– Docelowo wstępnie planujemy otwarcie 44 nowych punktów sprzedaży. Nie będziemy się przy tym kierować tylko wielkością miasta, ale przede wszystkim dogodnymi lokalizacjami. Przede wszystkim jesteśmy zainteresowani lokalami w Polsce wschodniej i południowo-wschodniej. Wszystkie nowe drogerie zostaną otwarte przez naszą spółkę. Nie planujemy w 2013 roku punktów otwieranych przez franczyzobiorców – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet Krzysztof Mokry, dyrektor ds. finansów Dayli Polska sp. z o.o.

W Polsce firma posiada obecnie prawie 160 drogerii. Placówki znajdują się głównie przy ulicach handlowych. Także w tym roku spółka zainteresowana jest przede wszystkim takimi lokalizacjami. Przedstawiciele firmy nie wykluczają jednak otwarć w centrach handlowych.

Spółka chce otwierać w Polsce po kilkadziesiąt placówek każdego roku, a w całej Europie po kilkaset sklepów. Pod koniec roku 2016 pod logo Dayli ma działać ponad 4100 drogerii. Jak zapowiada Rudolf Haberleinter, prezes Tap dayli Vertriebs, sprzedaż w 2013 może wynieść 583 mln euro, a w 2016 roku nawet 2,2 mld euro.

Firma ma w planach także wejście na nowe rynki – czeski i słowacki. Rozważa także uruchomienie współpracy opartej o system franczyzowy. Ma być to jednak możliwe dopiero za rok. Firma w 2012 roku na inwestycje przeznaczyła ok. 55 mln euro w Europie (poza Niemcami, gdzie dodatkowo wydała ok. 45 mln euro).

Planowane jest także wprowadzenie marek własnych do sklepów. Oferta Dayli ma w przyszłości łączyć różne koncepty – drogerię, sklep convenience, punkt usługowy, aby marka stała się jak najbliższa klientom. Udziałowcem polskiego oddziału Dayli jest firma Hygienika, a prezesem sieci Kamil Kliniewski.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska