Fabryka Biznesu: otwarcie na nowoczesną Łódź

Wizualizacja centrum handlowo-rozrywkowego Sukcesja

Wizualizacja centrum handlowo-rozrywkowego Sukcesja

Instalacja przestrzenna z ram pofabrycznych okien, symbolizująca otwarcie na nowoczesną Łódź, a jednocześnie nawiązująca do historycznych tradycji rejonu miasta, stanie przed Centrum Handlowo-Rozrywkowym Sukcesja w Łodzi. Zostanie wykonana na podstawie projektu koncepcyjnego Agaty Kwaśny, która zdobyła Grand Prix w ogólnopolskim konkursie Okno na Łódź, zorganizowanym przez Fabrykę Biznesu, inwestora Sukcesji, przy współpracy z Biurem Architekta Miasta.

Konstrukcja, przewidziana przez projektantkę na płycie z czarnego granitu, ma stanowić charakterystyczny element miejsca. Według koncepcji autorki, ramy okienne zostaną wypełnione ruchomymi lustrami, które każdy będzie mógł obracać i oglądać w nich różne fragmenty nowoczesnej oraz atrakcyjnie zagospodarowanej przestrzeni otaczającej Sukcesję.

Centrum Sukcesja ma być miejscem spędzania wolnego czasu, obiektem w pełni zielonym, przyjaznym dla mieszkańców i środowiska, łączącym nowoczesną architekturę i najnowsze technologie z tradycją. Kompleks jest budowany przy al. Politechniki 5, w sąsiedztwie kampusu Politechniki Łódzkiej i Międzynarodowych Targów Łódzkich. To jeden z najdynamiczniej rozwijających się rejonów miasta. W ubiegłym roku zostało tu otwarte nowe Centrum Konferencyjno-Wystawiennicze, powstaje też duże osiedle z 2 tys. mieszkań. Niebawem rozpocznie się budowa drugiego osiedla a także Akademickiego Centrum Sportowo-Dydaktycznego z jedynym w regionie basenem olimpijskim.

To zarazem rejon ściśle związany z przemysłową historią Łodzi. Na przełomie XIX i XX wieku funkcjonowała tu fabryka włókiennicza Albrechta i Gampego, w której po II wojnie światowej ulokowano zakłady przemysłu bawełnianego Maltex, zamknięte pod koniec ubiegłego stulecia.

W nowoczesnym projekcie Sukcesji, autorstwa wrocławskiej pracowni Group-Arch, zostały uwzględnione elementy architektoniczne, nawiązujące do industrialnej przeszłości miasta, wewnątrz będą też wykorzystane oryginalne pofabryczne detale z przełomu wieków.

Centrum, w którym znajdą się m.in. galeria handlowa z food courtem, duża strefa rozrywkowo-rekreacyjna i dwupoziomowy parking, zostanie oddane do użytku w 2014 roku.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016