MCI Management: niemiecka firma e-commerce wchodzi na polski rynek

Odzież dziecięca

Odzież dziecięca

Windeln.de, największy w Niemczech sklep internetowy oferujący produkty codziennego użytku dla niemowląt planuje rozpoczęcie ekspansji w kolejnych krajach. Jeszcze w tym roku uruchomi działalność w Polsce, Czechach i Szwajcarii.

Windeln.de podpisała umowę inwestycyjną z MCI Management SA (MCI)- grupą private equity działającą w Europie Środkowo-Wschodniej. Razem z funduszem 360 Capital Partners MCI dołączyła do dotychczasowych inwestorów DN Capital i Acton Equity Partners w ramach kolejnej rundy finansowania przekraczającej 15 mln euro. Pozyskane środki Windeln.de zamierza przeznaczyć na ekspansję międzynarodową i rozwój portfolio produktowego.

– Inwestycja w Windeln.de jest zgodna ze strategią inwestycyjną MCI, a spółka i faza inwestycyjna spełnia te wszystkie kryteria , jakie chcemy aby spełniały nasze inwestycje. Liczymy, iż dzięki obecnej rundzie inwestycyjnej Windeln.de stanie się europejskim liderem w swojej kategorii i z sukcesem rozwinie się w Polsce i Czechach – powiedział Tomasz Czechowicz, partner zarządzający w MCI Management SA.

– Cieszymy się z otrzymania nowego wsparcia finansowego, które pozwoli spółce rozwijać ekspansję na nowych rynkach europejskich, tym bardziej, że udzieliło go czterech czołowych europejskich inwestorów – powiedział Konstantin Urban, współzałożyciel i dyrektor zarządzający windeln.de.

Wertykalna sprzedaż internetowa (sprzedaż wąskiego asortymentu dla wyspecjalizowanej grupy odbiorców) odnosi, zdaniem inwestorów, duże sukcesy na rynku handlu elektronicznego, a wielu z europejskich liderów internetowej sprzedaży wywodzi się właśnie z rynku niemieckiego. Przykładem są takie niemieckie firmy jak Zalando (specjalizujący się w internetowej sprzedaży butów i produktów fashion w Europie), CityDeal (portal oferujący zakupy grupowe), Trivago (największa na świecie porównywarka hoteli), czy cyberport.de (czołowy europejski sklep internetowy z elektroniką).

Założony w 2010 r. Windeln.de to największy w Niemczech sklep internetowy oferujący produkty codziennego użytku dla niemowląt. Internetowy sprzedawca oferuje ponad 20 tys. produktów ponad 300 marek. W ofercie sklepu znaleźć można m.in. pieluchy, żywność dla niemowląt, środki dla pielęgnacji skóry niemowląt, jak również produkty bezpieczeństwa takie jak bramy i monitory. Windeln.de został założony przez Konstantina Urbana i Aleksandra Branda w październiku 2010 roku. Monachijska firma zatrudnia obecnie 50 pracowników.

Rok 2012 był drugim dla Winkeln.de pełnym rokiem obrachunkowym, w którym spółka prezentowała wysoką dynamikę wzrostu wynoszącą 300 proc. Z miesięcznymi przychodami na poziomie 4 mln euro Windeln.de wyrasta na lidera kategorii w sprzedaży online skierowanej do rodziców w krajach niemieckojęzycznych.

Reklama

Galeria Jurajska