Tomasz Szewczyk, Acteeum CE: duże sieci handlowe dostrzegły potencjał Inowrocławia

Tomasz Szewczyk, dyrektor zarządzający Acteeum Central Europe

Tomasz Szewczyk, dyrektor zarządzający Acteeum Central Europe

W Inowrocławiu trwa budowa Galerii Solnej. Na powierzchni ponad 30 tys. mkw. znajdzie się 100 sklepów oraz punktów usługowych. Najemcami będą m.in.: H&M, New Yorker, Bershka, Stradivarius, Reserved, Cropp Town, Mohito, Lee Wrangler, House, Diverse, Triumph, Smyk, Empik, Rossmann, Avans oraz McDonald’s. Do dyspozycji klientów oddany zostanie parking na 1 tys. miejsc.

– Inowrocław to jedno z ostatnich w Polsce miast tej wielkości, w którym nie było jak dotąd żadnej galerii handlowej. Mieszkańcy jeździli na zakupy do Torunia i Bydgoszczy oddalonych o około 35 i 45 km. A Inowrocław jest uznawany przez ogólnopolskie i międzynarodowe sieci handlowe za miasto z ogromnym potencjałem. Powodem dotychczasowej nieobecności tam wielu wiodących na rynku marek był brak nowoczesnego obiektu handlowego o odpowiednim standardzie. Postanowiliśmy to zmienić, realizując pierwsze takie centrum w mieście – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet Tomasz Szewczyk, prezes zarządu Acteeum Central Europe sp. z o.o.

Firma zapowiada otwarcie obiektu w maju 2013 roku.

– W początkowej fazie badania archeologiczne przesunęły termin rozpoczęcia inwestycji o trzy miesiące, jednak udało nam się zamknąć stan surowy, zgodnie z założonym harmonogramem i tak też postępują dalsze prace. Galeria Solna zostanie otwarta już na początku maja bieżącego roku – dodaje Tomasz Szewczyk.

Całkowity koszt galerii wraz z inwestycjami dodatkowymi to 45 mln euro. Inwestycja jest finansowana zarówno z kredytu bankowego jak i ze środków własnych.
– Zobowiązaliśmy się także do wybudowania na własny koszt drugiej nitki ulicy Wojska Polskiego, przebudowy i modernizacji okolicznych dróg oraz zainstalowania ekranów dźwiękoszczelnych. Zrealizujemy także plac zabaw. Koszty tych inwestycji wraz z wykonaniem pełnej infrastruktury (ciągi piesze ze ścieżką rowerową, budową odwodnienia i oświetlenia) to 10 mln złotych – twierdzi Tomasz Szewczyk.

Galeria Solna obejmie swoim zasięgiem ponad 200 tys. mieszkańców Inowrocławia oraz okolic. Inwestorem centrum jest spółka ACE 1 utworzona przez należącą do Acteeum Group firmę Acteeum Central Europe oraz spółkę Libra Project, której większościowym udziałowcem jest Dariusz Miłek, prezes CCC.

Reklama

Galeria Jurajska