Wojas: wzrost przychodów o ponad 22 proc. w lutym 2013

Salon Wojas

Salon Wojas

Przychody ze sprzedaży spółki obuwniczej Wojas SA w lutym 2013 roku wyniosły 10,7 mln zł i były wyższe o 22,6 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie roku 2012.

Natomiast w okresie styczeń – luty 2013 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła ponad 21,9 mln zł i była wyższa o 17,9 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

W 2013 roku spółka Wojas planuje dalej rozszerzać sieć sprzedaży. W Polsce zostanie otwartych około 10 salonów. Natomiast już w marcu zostanie zainstalowany sklep na Białorusi. Ponadto spółka przymierza się do uruchomienia piątego salonu na Ukrainie oraz punktu partnerskiego w Niemczech. Nowe sklepy będą lokalizowane przede wszystkim w galeriach i centrach handlowych.

W Polsce na 2013 rok zaplanowano otwarcie około 10 nowych salonów Wojas.

Założona w 1990 roku firma Wojas to jeden z największych polskich producentów obuwia i właściciel sieci sklepów tej marki. Detaliczna sieć sprzedaży liczy 133 sklepy w Polsce, 9 na Słowacji oraz 4 na Ukrainie. Firma prowadzi również sprzedaż produktów w sklepie internetowym. W 2012 roku sprzedaż w e-sklepie wzrosła o 162 proc. w stosunku do roku 2011.

W 2012 roku spółka otwierała kolejne sklepy, a także remontowała stare, dostosowując je do nowej stylistyki. Nowy wystrój sklepów został zaprojektowany przez firmę Schwitzke Górski sp. z o.o.

Wojas zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w 2008 roku. Pozyskane na rynku pieniądze spółka przeznaczyła na rozwój sieci sprzedaży. W efekcie w ciągu kilku lat liczba salonów Wojas niemal się podwoiła.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016